W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku marka Volvo dostarczyła klientom 317 639 aut, co oznacza 14,4% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Firma Volvo Cars w ubiegłym roku sprzedała na całym świecie 571 577 samochodów, co było najlepszym wynikiem w jej ponad 90-letniej historii. Natomiast po sześciu miesiącach 2018 r. marka może pochwalić się sprzedażą na poziomie 317 639 pojazdów.
W Chinach wzrost sprzedaży po sześciu miesiącach bieżącego roku wyniósł 18,4%. Od stycznia do końca czerwca chińscy klienci odebrali 61 480 nowych Volvo, rok wcześniej było to 51 914 aut. Największym zainteresowaniem w tamtejszych salonach cieszyły się dwa modele produkowane na miejscu: XC60 i S90.
W Europie sprzedaż urosła o 5,7%, co oznacza wzrost z 155 653 na 164 480 aut. Najpopularniejszymi samochodami Volvo na Starym Kontynencie były: XC60, modele serii 90 oraz XC40.
W pierwszym półroczu bieżącego roku najpopularniejszym modelem na świecie był XC60 drugiej generacji, który został sprzedany w liczbie 88 786 egzemplarzy.
Źródło: Volvo