Mercedes-Benz wprowadza ekologiczne napędy także do swoich SUV-ów. GLE 350de 4MATIC z hybrydowym napędem plug-in imponuje swoim zasięgiem w trybie elektrycznym: przy zachowaniu odpowiedniego stylu jazdy, dzięki akumulatorowi o pojemności 31,2 kWh, może przejechać „na prądzie” ponad 100 kilometrów (zgodnie z NEDC). Jego maksymalna prędkość wynosi wówczas 160 km/h. Kolejna nowość to GLC 300e, który także wykorzystuje technikę trzeciej generacji hybrydowego napędu plug-in Mercedes-Benz.
W GLE 350de 4MATIC miejsce na duży akumulator wygospodarowano dzięki specjalnej konstrukcji tylnego pasa i zmodyfikowaniu tylnej osi. W bagażniku nie ma dodatkowego stopnia, więc wciąż jest on bardzo pojemny i ma objętość do 1915 l. Udział jazdy w trybie elektrycznym zwiększa się nie tylko za sprawą długiego zasięgu, ale i szybkiego „tankowania”. Z tego względu SUV może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC); gniazdo ładowania które znajduje się po lewej stronie pojazdu, naprzeciwko klapki wlewu oleju napędowego. Na odpowiednich stacjach ładowania prądem stałym akumulator GLE 350de 4MATIC można „zatankować” w ciągu ok. 20 minut (10-80 % stanu naładowania) lub w ok. 30 minut (10-100 %).
Jako największy członek rodziny modeli EQ Power, GLE 350de 4MATIC w szczególnym stopniu korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wśród nich – układ odzyskiwania energii o dużym potencjale, możliwym dzięki rekuperacji przy wszystkich czterech kołach (maksymalny moment rekuperacji wynosi 1800 Nm). W tym trybie w większości sytuacji na drodze można posługiwać się jedynie pedałem przyspieszenia. Także jako hybryda typu plug-in GLE ma uciąg do 3500 kg. Asystent manewrowania z przyczepą sprawia, że manewry są łatwe nawet dla niedoświadczonych kierowców.
Mercedes-Benz GLC oferuje inteligentne połączenie funkcjonalności i zwinności w nowoczesnym „opakowaniu”, a jego przestronne, funkcjonalne wnętrze zapewnia wyjątkowy komfort. Uniwersalny charakter sprawia, że GLC jest atrakcyjną propozycją dla klientów, którzy chcą jeździć wszechstronnym SUV-em klasy premium. W nowym roku modelowym model może pochwalić się jeszcze bardziej efektownym designem, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz najnowocześniejszymi systemami wsparcia. W przypadku nowego GLC 300e 4MATIC nabywcy muszą zaakceptować jedynie niewielkie ograniczenia w zakresie przestrzeni ładunkowej. Jako SUV z napędem na wszystkie koła nadaje się on także do holowania – jego uciąg wynosi 2000 kg (przyczepa z hamulcem).
Od samego początku GLC zaprojektowano z myślą o oszczędzającym przestrzeń montażu akumulatora. Pomaga w tym obniżona tylna oś i odpowiednio zaprojektowane nadwozie. W rezultacie użytkownik hybrydowej wersji plug-in ma do dyspozycji duży, równy bagażnik o pojemności 395–1445 litrów, czyli niewiele mniejszej niż w przypadku innych odmian modelu.
GLE 350 de 4MATIC | GLC 300 e 4MATIC | ||
Układ i liczba cylindrów | wysokoprężny/R4 | benzynowy/R4 | |
Pojemność skokowa (ccm) | 1950 | 1991 | |
Moc silnika spalinowego (kW/KM przy obr./min) |
143/194 przy 3800 | 155/211 przy 5500 | |
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego (Nm przy obr./min) | 400 przy 1600-2800 | 350 przy 1200-4000 | |
Moc silnika elektrycznego (kW) | 100 | 90 | |
Moment obrotowy silnika elektr. (Nm) | 440 | 440 | |
Moc systemowa (kW/KM) | 235/320 | 235/320 | |
Systemowy moment obrotowy (Nm) | 700 | 700 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6,8 | 5,7 | |
Prędkość maksymalna (km/h; ogr. elektr.) | 210 | 230 | |
Prędkość maksymalna w trybie elektr. (km/h) | do 160 | ponad 130 | |
Zużycie paliwa w cykli mieszanym od (l/100 km) | 1,1 | 2,2-2,5 | |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym od (g/km) | 29 | 51-57 | |
Łączna pojemność akumulatora (kWh) | 31,2 | 13,5 | |
Zużycie energii elektr. w cyklu mieszanym (kWh/100 km) |
25,4 | 16,5-17,8 | |
Zasięg w trybie elektrycznym (km; NEDC) | 106 | 46-49 | |
Zasięg w trybie elektrycznym (km; WLTP) – w cyklu łączonym | 90-99 | 39-43 | |
źródło: Mercedes-Benz