Mercedes-Benz prezentuje nowe hybrydy plug-in trzeciej generacji

Mercedes-Benz wprowadza ekologiczne napędy także do swoich SUV-ów. GLE 350de 4MATIC z hybrydowym napędem plug-in imponuje swoim zasięgiem w trybie elektrycznym: przy zachowaniu odpowiedniego stylu jazdy, dzięki akumulatorowi o pojemności 31,2 kWh, może przejechać „na prądzie” ponad 100 kilometrów (zgodnie z NEDC). Jego maksymalna prędkość wynosi wówczas 160 km/h. Kolejna nowość to GLC 300e, który także wykorzystuje technikę trzeciej generacji hybrydowego napędu plug-in Mercedes-Benz.

W GLE 350de 4MATIC miejsce na duży akumulator wygospodarowano dzięki specjalnej konstrukcji tylnego pasa i zmodyfikowaniu tylnej osi. W bagażniku nie ma dodatkowego stopnia, więc wciąż jest on bardzo pojemny i ma objętość do 1915 l. Udział jazdy w trybie elektrycznym zwiększa się nie tylko za sprawą długiego zasięgu, ale i szybkiego „tankowania”. Z tego względu SUV może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC); gniazdo ładowania które znajduje się po lewej stronie pojazdu, naprzeciwko klapki wlewu oleju napędowego. Na odpowiednich stacjach ładowania prądem stałym akumulator GLE 350de 4MATIC można „zatankować” w ciągu ok. 20 minut (10-80 % stanu naładowania) lub w ok. 30 minut (10-100 %).

Jako największy członek rodziny modeli EQ Power, GLE 350de 4MATIC w szczególnym stopniu korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wśród nich – układ odzyskiwania energii o dużym potencjale, możliwym dzięki rekuperacji przy wszystkich czterech kołach (maksymalny moment rekuperacji wynosi 1800 Nm). W tym trybie w większości sytuacji na drodze można posługiwać się jedynie pedałem przyspieszenia. Także jako hybryda typu plug-in GLE ma uciąg do 3500 kg. Asystent manewrowania z przyczepą sprawia, że manewry są łatwe nawet dla niedoświadczonych kierowców.

Mercedes-Benz GLC oferuje inteligentne połączenie funkcjonalności i zwinności w nowoczesnym „opakowaniu”, a jego przestronne, funkcjonalne wnętrze zapewnia wyjątkowy komfort. Uniwersalny charakter sprawia, że GLC jest atrakcyjną propozycją dla klientów, którzy chcą jeździć wszechstronnym SUV-em klasy premium. W nowym roku modelowym model może pochwalić się jeszcze bardziej efektownym designem, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz najnowocześniejszymi systemami wsparcia. W przypadku nowego GLC 300e 4MATIC nabywcy muszą zaakceptować jedynie niewielkie ograniczenia w zakresie przestrzeni ładunkowej. Jako SUV z napędem na wszystkie koła nadaje się on także do holowania – jego uciąg wynosi 2000 kg (przyczepa z hamulcem).

Od samego początku GLC zaprojektowano z myślą o oszczędzającym przestrzeń montażu akumulatora. Pomaga w tym obniżona tylna oś i odpowiednio zaprojektowane nadwozie. W rezultacie użytkownik hybrydowej wersji plug-in ma do dyspozycji duży, równy bagażnik o pojemności 395–1445 litrów, czyli niewiele mniejszej niż w przypadku innych odmian modelu.

 

            GLE 350 de 4MATIC              GLC 300 e 4MATIC
Układ i liczba cylindrów wysokoprężny/R4 benzynowy/R4
Pojemność skokowa (ccm) 1950 1991

Moc silnika spalinowego

(kW/KM przy obr./min)

143/194 przy 3800 155/211 przy 5500
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego (Nm przy obr./min) 400 przy 1600-2800 350 przy 1200-4000
Moc silnika elektrycznego (kW) 100 90
Moment obrotowy silnika elektr. (Nm) 440 440
Moc systemowa (kW/KM) 235/320 235/320
Systemowy moment obrotowy (Nm) 700 700
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,8 5,7
Prędkość maksymalna (km/h; ogr. elektr.) 210 230
Prędkość maksymalna w trybie elektr. (km/h) do 160 ponad 130
Zużycie paliwa w cykli mieszanym od (l/100 km) 1,1 2,2-2,5
Emisje CO2 w cyklu mieszanym od (g/km) 29 51-57
Łączna pojemność akumulatora (kWh) 31,2 13,5

Zużycie energii elektr. w cyklu mieszanym

(kWh/100 km)

25,4 16,5-17,8
Zasięg w trybie elektrycznym (km; NEDC) 106 46-49
Zasięg w trybie elektrycznym (km; WLTP) – w cyklu łączonym 90-99 39-43

źródło: Mercedes-Benz