Mercedes-Benz liderem segmentu aut premium w Polsce

W 2018 roku Mercedes-Benz dostarczył klientom w Polsce ponad 20 tysięcy samochodów osobowych i kolejny raz uplasował się na czele segmentu aut premium. Modele Mercedesa okazały się liderami w większości klas – w tym, w segmencie pojazdów luksusowych oraz SUV-ów.

Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano w Polsce 20 129 nowych aut osobowych Mercedes-Benz (bez osobowych wersji pojazdów użytkowych), czyli o około 22% więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, cały polski rynek motoryzacyjny wzrósł w czasie o 9,4%. W efekcie ubiegłoroczny udział marki spod znaku trójramiennej gwiazdy w sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju zwiększył się o prawie 0,5 pkt. proc., z 3,53 do 3,97%.

W samym grudniu Mercedes-Benz dostarczył polskim nabywcom prawie 2500 aut osobowych, o 6,5% więcej niż przed rokiem – i osiągnął taki wynik pomimo ogólnych spadków (cały polski rynek wyhamował o 5,5%).

 

Mercedes-Benz nie tylko po raz kolejny zajął miejsce lidera segmentu aut premium w Polsce, ale utrzymał 10. miejsce w rankingu sprzedaży wszystkich marek samochodów osobowych. To m.in. zasługa wielu zeszłorocznych nowości: począwszy od najnowszej Klasy A, przez odnowioną Klasę C, zupełnie nowe wcielenie Klasy G, aż po czterodrzwiową odmianę rasowego coupe AMG GT. Prawdziwymi bestsellerami były SUV-y. Modele GLC i GLC Coupe okazały się najchętniej wybieranymi modelami producenta ze Stuttgartu (łącznie 4752 szt., czyli prawie 9% sprzedaży).

 

Co istotne, polski rynek wyróżnia się dużym potencjałem, jeśli chodzi o zainteresowanie najbardziej luksusowymi i sportowymi modelami Mercedes-Benz. W 2018 roku był dziesiątym na świecie i drugim w Europie, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych egzemplarzy Klasy S sygnowanej przez ekskluzywną markę Mercedes-Maybach. Ponadto Polska zajęła czwarte miejsce w Europie pod względem wolumenu samochodów Mercedes-AMG. Sam polski rynek awansował na 15 lokatę wśród największych rynków zbytu dla marki na świecie.

 

W 2019 roku Mercedes-Benz będzie kontynuować swoją rynkową ofensywę. Lada chwila do salonów trafią kolejne nowości: najpierw Klasa B oraz nowa generacja GLE, a później najnowsza odsłona czterodrzwiowego coupe CLA. Równocześnie producent ze Stuttgartu toruje drogę ku elektrycznej mobilności – latem na drogi wyjedzie EQC. To pierwszy osobny model nowej marki EQ, pod którą już wkrótce oferowana będzie cała rodzina samochodów na prąd.