Mercedes-Benz GLB specjalnie dla rodziny

Charakterystyczne proporcje z krótkimi nawisami i „terenowy” design, a także opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MATIC i specjalne terenowe oświetlenie – nowy Mercedes-Benz GLB to wszechstronny i dostępny SUV. Jest jednocześnie przestronnym samochodem rodzinnym. Na życzenie może być dostępny w wersji siedmiomiejscowej.

Dwa fotele w trzecim rzędzie nadają się dla osób o wzroście do 1,68 m. Mocne i oszczędne jednostki o 4 cylindrach, nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, intuicyjny w obsłudze system multimedialny MBUX plus kontrola komfortu ENERGIZING Comfort – w skrócie, GLB ma wszystkie mocne strony obecnej generacji kompaktowych Mercedesów.

Dysponując rozstawem osi 2829 mm, nowy Mercedes-Benz GLB (wymiary karoserii: długość/szerokość/wysokość: 4634/1834/1658 mm w wersji 5-os. i 1662 mm w 7-os.) przewyższa w tym względzie nową Klasę B o 10 cm. Parametr ten, w połączeniu z wysoko poprowadzoną linią dachu, ma decydujące znaczenie dla przestronności wnętrza. Wysokość kabiny w pierwszym rzędzie siedzeń wynosi 1035 mm – to wynik najlepszy w segmencie. Szczególnie korzystnie wypada również efektywna przestrzeń na nogi z tyłu – w przypadku wersji 5-miejscowej wynosi 967 mm.

Pojemność bagażnika od 560 do 1755 l (dane dla wersji 5-miejscowej) plasuje GLB na poziomie aut typu kombi. Na życzenie drugi rząd siedzeń może być regulowany wzdłużnie (przesuwany), a wyposażenie standardowe obejmuje kilkustopniową regulację pochylenia oparć. Zwiększa to wszechstronność przestrzeni ładunkowej i pozwala zwiększyć jej objętość nawet o 179 l

Wyposażenie GLB z dziedziny bezpieczeństwa obejmuje chowane zagłówki tylnych siedzeń, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, boczne poduszki powietrzne, które chronią także pasażerów w trzecim rzędzie, oraz mocowania ISOFIX i TOP-Tether dla odpowiednich fotelików dziecięcych. Można ich używać do zamocowania z tyłu nawet czterech fotelików. Dodatki z zakresu komfortu w trzecim rzędzie foteli obejmują dwa uchwyty na napoje między siedzeniami oraz dwa schowki z gumowaną wkładką – po lewej i prawej stronie przestrzeni ładunkowej, każdy z portem USB. Siedzenia składają się „na płasko”, czyli w taki sposób, że są w jednej płaszczyźnie z podłogą bagażnika.

Gama silnikowa nowego GLB obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne – kompleksowo zmodernizowane na potrzeby odnowionej gamy modeli kompaktowych. W porównaniu z jednostkami poprzedniej generacji charakteryzują się one znacznie większą mocą oraz niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin. Bazowy silnik benzynowy M 282 o pojemności skokowej 1,33 litra w GLB 200 dysponuje funkcją odłączania cylindrów z myślą o efektywnej pracy w zakresie częściowego obciążenia. Dwulitrowy silnik M 260 w GLB 250 ma żeliwne tuleje cylindrowe w bloku silnika z odlewanego aluminium, rozszerzające się w dolnej części zgodnie z koncepcją CONICSHAPE® – opracowaną przez Mercedes-Benz techniką znaną jako „honowanie stożkowe”. Efektem jest zminimalizowane tarcie tłoka i niższe zużycie paliwa. Układ zmiennych faz rozrządu w aluminiowej, czterozaworowej głowicy pozwala na dwustopniową regulację skoku zaworów po stronie wydechowej. Dzięki dalszej rozbudowie układu oczyszczania spalin 2-litrowy silnik wysokoprężny (OM 654q) w wariantach GLB 200 d/GLB 220 d z dwusprzęgłową przekładnią 8G-DCT spełnia już drugi poziom RDE (Real Driving Emissions – badania w rzeczywistych warunkach jazdy), który nie będzie obowiązkowy do 2020 r., i jest zgodny z normą Euro 6d.

Źródło: Mercedes-Benz