Limuzyny premium na topie, spada sprzedaż klasy średniej

Sprzedaż luksusowych limuzyn klasy średniej urosła w listopadzie o 8 procent. Według danych udostępnionych przez firmę analityczną JATO Dynamics, w ubiegłym miesiącu sprzedano 652 000 sztuk aut tej klasy. Najpopularniejsza była „święta trójca” z Niemiec – Mercedes, Audi oraz BMW.

Felipe Munoz z Jato Dynamics: – „Bardziej wymagający klienci będą kontynuować zakupy także w grudniu. To efekt przegrupowaniu klientów. Zauważmy, że maleje liczba chętnych na średniej klasy limuzyny takiej jak VW Passat czy Ford Mondeo. Zyskuje za to segment crossoverów i SUV-ów. Część nabywców zdecydowała się na zainwestowanie większej sumy pieniędzy i postanowiła przesiąść się o klasę wyżej.”

Według danych JATO Dynamics segment pojazdów klasy średniej urósł w listopadzie zaledwie o 1 procent – 582 tys. sprzedanych sztuk.

Podium najpopularniejszych marek premium w listopadzie zdominowały modele marek Mercedes, Audi oraz BMW. Jeśli chodzi natomiast o rozmiar nadwozia, to wśród limuzyn badanie JATO Dynamics dopuszcza również modele klasy średniej.

Tak przedstawia się sprzedaż popularnych limuzyn w Europie w listopadzie 2016 roku:

1. VW Passat 189,091 (-8%)
2. Mercedes C class 162,546 (+1)
3. Audi A4 152,029 (+30)
4. BMW 3 series 132,495 (+1)
5. Skoda Superb 79,533 (+79)
6. Opel Insignia 68,495 (-17)
7. Ford Mondeo 66,979 (-9)
8. BMW 4 series 63,686 (-6)
9. Volvo S60/V60 47,429 (-1)
10. Audi A5 40,913 (-3)

Źródło: JATO Dynamics; (MF/jab)