Lexus IS po faceliftingu wjechał do Polski

 Trzecia generacja Lexusa IS doczekała się liftingu. W polskich salonach japońskiej marki trwają własnie przedpremierowe prezentacje tego modelu.

Odmłodzony Lexus IS miał swoją światową premierę na salonie samochodowym w Pekinie, a tej jesieni trafia do klientów w Europie. Producent zdecydował się na facelifting trzeciej generacji, która w ubiegłym roku wzbogaciła się o nowe silniki. Zmiany stylistyczne są łatwo dostrzegalne, ich celem było wyostrzenie rysów i podkreślenie sportowej smukłości sedana.

Zmodernizowano także wyposażenie, aktualizując listę elektronicznych asystentów kierowcy, czynnie czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów. Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).

Najbardziej rzucają się w oczy zmiany, jakim został poddany front auta, któremu bardziej wyrazisty charakter nadaje przeprojektowana szeroka atrapa chłodnicy w firmowym kształcie klepsydry z ciemno oksydowanymi lamelami lub siatką w wersji F-Sport. Powiększone wloty powietrza chłodzącego hamulce i bardziej uwypuklona pokrywa silnika oraz nowe światła LED nie umkną uwadze fanów marki.

Z tyłu też zaszły zmiany. Światła cofania pięknie wpisano w tylne lampy zespolone, które wraz z przeciwmgielnymi zyskały bardziej fantazyjny kształt. Wprowadzono nowe, chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy.

Paletę odcieni nadwozia uzupełniono o dwa nowe lakiery – czarny obsydian metalik oraz granatowy metalik, a sylwetka wyraźnie zyskała na lekkości dzięki nowym wzorom 17-calowych, 10-ramiennych felg.

Wnętrze odmłodzono nową paletą kolorów – Nuance Black, Noble Brown i Chateau. W kabinie wprowadzono też zmiany poprawiające komfort i ergonomię, odświeżono konsolę centralną, panel klimatyzacji, zegary, centralny zegarek oraz kierownicę wielofunkcyjną. Pojawiły się nowe materiały: połączenie czarnego drewna z aluminium Laser Cut, matowiony Warm Metal oraz Naguri Aluminium w wersji F-Sport.

Lexus IS jest kluczowym modelem marki na rynku europejskim. Był pierwszym samochodem Lexusa zaprojektowanym z myślą o europejskim kliencie i trzeba przyznać, że trafił idealnie w gusta grupy docelowej. Co piąty sprzedany na świecie IS trafia do Europejczyka. Od premiery rynkowej w roku 1999 do lipca 2016 osiągnięto sprzedaż globalną miliona egzemplarzy. Polska na tle Europy nie ma się czego wstydzić – model IS wybrało prawie 4000 Polaków, co stanowi 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w naszym kraju. Wydaje się, że zarówno wielkość modelu, jego walory wizerunkowe, jak i komfort podróżowania, przekonują do zakupu osoby ceniące sobie prestiż osobisty i prestiż firmy. IS przekonuje klientów flotowych także wyjątkową oszczędnością napędu hybrydowego i bezawaryjnością.

Źródło: Lexus