Hyundai Motor Group zainwestuje 80 milionów euro we współpracę z Rimac

Hyundai Motor Group i Rimac Automobili (Rimac) rozpoczynają strategiczne partnerstwo, którego celem jest wzmocnienie pozycji koreańskiego producenta samochodów jako lidera rynku aut hybrydowych i elektrycznych, przyspieszenie prac nad opracowaniem aut elektrycznych o wysokich osiągach i podkreślenie dokonań Grupy w zakresie czystej mobilności. W Rimac Automobili Hyundai Motor Group zainwestuje w sumie 80 mln euro.

Współpraca obydwu firm będzie polegać na opracowaniu elektrycznej wersji sportowego samochodu spod znaku N, czyli sportowych modeli Hyundaia oraz auta elektrycznego o wysokich osiągach z ogniwem paliwowym. Modele studyjne obu aut pojawią się do 2020 roku.

„Rimac to innowacyjna firma o wyjątkowych możliwościach w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych o wysokich osiągach” – powiedział Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Group. „Olbrzymie doświadczenie firmy Rimac we współpracy z producentami samochodów w połączeniu z technologicznym knowhow sprawiają, że ​​Rimac jest dla nas idealnym partnerem. Z niecierpliwością czekamy na owoce naszej współpracy”.

„Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości działania i zdecydowania w dążeniu do celu” – powiedział Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili. „Wierzymy, że partnerstwo technologiczne Rimac Automobili i Hyundai Motor Group zapewni znakomite efekty nie tylko obu firmom, ale – przede wszystkim – ich klientom. Rimac to wciąż młode i stosunkowo małe przedsiębiorstwo, ale szybko się rozwijamy. W Hyundai Motor Group widzimy zarówno silnego inwestora, jak również partnera technologicznego. Wierzę, że dzięki tej współpracy osiągniemy status dostawcy numer 1 komponentów elektrycznych układów napędowych dla branży motoryzacyjnej”.

Firma Rimac Automobili została założona w 2009 roku przez Mate Rimac’a jako niewielka manufaktura z siedzibą w Chorwacji. Mate Rimac marzył o skonstruowaniu elektrycznego samochodu sportowego na miarę XXI wieku. Od tamtej pory firma szybko rozwinęła się, inwestując w rozwój technologii – od wysokowydajnych elektrycznych układów napędowych po technologie związane z akumulatorami i sterowanie pracą elektrycznego układu napędowego.

Do 2025 roku Hyundai Motor Group, dzięki partnerstwu z Rimac Automobili i maksymalizując potencjał własnych ośrodków badawczo-rozwojowych, powiększy gamę samochodów elektrycznych o aż 44 nowe modele.

„Chcemy konstruować samochody o znakomitych osiągach, które są nie tylko szybkie i wydajne, ale także spełniają oczekiwania naszych klientów jako auta ich marzeń” – powiedział Thomas Schemera, wiceprezes i szef działu produktów w Hyundai Motor Group. „Naszym celem jest popularyzacja samochodów elektrycznych, dzięki zastosowaniu rozwiązań najwyższej klasy i zaoferowaniu osiągów na najwyższym poziomie”.

źródło: Hyundai