KIA doceniona przez dealerów samochodowych

Według raportu przygotowanego przez EY i DCG Dealer Consulting, KIA jest marką o najwyższym poziomie satysfakcji dealerów w 2018 r.

EY oraz DCG Dealer Consulting badają satysfakcję dealerów samochodów od 2007 roku. Analizowane są trzy obszary, które wpływają na ogólną ocenę satysfakcji sieci dealerskiej ze współpracy z importerem. Pierwszy z obszarów, mający najmniejszą wagę, to ocena produktów oferowanych przez importera, a więc jakość, niezawodność, dostępność oraz konkurencyjność oferty rynkowej z punktu widzenia klienta. Drugi, najistotniejszy obszar, to współpraca z importerem jako przedstawicielem międzynarodowego koncernu. Pod uwagę brana jest atrakcyjność umowy dealerskiej, dochodowość prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej oraz podejście do prowadzenia biznesu. Ostatni obszar to ocena importera jako firmy funkcjonującej na polskim rynku.

Ranking satysfakcji sieci dealerskiej wygrała marka KIA, która awansowała z 4. miejsca osiągniętego w zeszłoroczny badaniu osiągając całościową ocenę 4,511. Pomimo utrzymania zeszłorocznego poziomu satysfakcji sieci dealerskiej (ocena 4,46), Mazda zajęła drugie miejsce i straciła pozycję lidera, którą piastowała od 4 lat. Subaru, które znalazło się na miejscu 3., osiągnęło swój najlepszy w historii badania wynik – 4,27. Lexus spadł o 2 pozycje, a zamykający pierwszą piątkę Mercedes pozostał na tym samym miejscu co w zeszłym roku.

Najwyższy wzrost ocen w tym roku zanotowały Jeep oraz Mitsubishi, zaś największy spadek zaliczyły Opel i Audi.

Badaną grupę osób stanowili właściciele oraz osoby zarządzające autoryzowanymi stacjami dealerskimi. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2018 r.

Źródło: EY