Jaguar Land Rover skupi się we Francji na flotach

Firma Jaguar Land Rover znacznie zwiększyła sprzedaż samochodów do firm we Francji w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy i podejmuje kolejne kroki, aby zwiększyć popyt na aut wśród klientów flotowych w tym kraju.

W okresie od marca 2015 do marca 2016 r. francuski oddział Jaguar Land Rover sprzedał klientom instytucjonalnym 5081 samochodów, o 46% w porównaniu do poprzedniego 12-miesięcznego okresu. Najbardziej wzrósł popyt na Jaguary (łączna sprzedaż wyniosła 455 sztuk i była aż o 233% większa), ale większym zainteresowaniem cieszyły się modele marki Land Rover (4628 egzemplarzy, +38%).

Na firmy zostało zarejestrowanych 36% wszystkich nowych samochodów Jaguar Land Rover we Francji (14 130 aut), czyli o 42% więcej niż we wcześniejszym roku rozliczeniowym. Z powodu tak dużego wzrostu popytu przedsiębiorstwo postanowiło w 2016 r. skupić się na rozszerzaniu usług flotowych.

Jaguar Land Rover będzie za darmo dowozić samochody dużym klientom z regionu Île de France (w tym z Paryża). W planach jest rozszerzenie programu na inne rejony kraju.

JLR otworzy w ciągu roku dwa lub trzy nowe centra biznesowe. Typowane lokalizacje to Bordeaux, Nantes I Nicea. W 2015 r. centra odpowiadały za dużą część flotowej sprzedaży, 50% w przypadku Jaguara i 40% w przypadku Land Rovera.

JLR liczy, że dalszy wzrost popytu uda się osiągnąć dzięki wprowadzeniu do oferty SUV-a F-PACE, który zadebiutuje na rynku francuskim w maju.

Źródło: JLR/Fleet Europe