Internetowy Samochód Roku 2017 według serwisu OTOMOTO

Polski serwis ogłoszeniowy OTOMOTO po raz siódmy przygotował raport pod tytułem Internetowy Samochód Roku, który przedstawia ranking najczęściej wyszukiwanych pojazdów na stronie.

Wyniki raportu pokazują niesłabnący popyt na auta niemieckich producentów oraz wzrost zainteresowania Polaków markami z wyższych półek cenowych.

Od 2012 roku stopniowo spada zainteresowanie silnikami diesla, a popularność silników benzynowych rośnie. W 2015 r. wyszukiwanie samochodów z silnikami na gaz wzrosło o 130%, jednak zainteresowanie pojazdami z instalacją gazową zmalała w 2017 r.

Hybrydy i samochody z napędem elektrycznym nadal cieszą się mniejszym zainteresowaniem niż pojazdy z silnikami spalinowymi. Jednak ostatni rok przyniósł wzrost popularności elektryków o 50%, natomiast hybryd aż o 78%.

Wśród aut hybrydowych najczęściej wyszukiwanymi samochodami są modele japońskiej marki Toyota: Auris, Prius i Yaris. Wśród aut elektrycznych największą popularnością cieszą się modele S oraz X amerykańskiej marki Tesla. Pierwszą trójkę elektryków zamyka japoński Nissan Leaf.

Zwycięzcy w kategorii auta nowe:

• Fiat Tipo (biały, sedan, benzyna)
• Skoda Octavia (czarny, kombi, benzyna)
• Opel Astra (szary, hatchback, benzyna)

Najpopularniejsze auta używane:

• BMW3 z 2002 roku (czarny, sedan, benzyna)
• Audi A4 z 2005 roku (czarny, kombi, diesel)
• VW Golf z 2005 roku (czarny, hatchback, benzyna lub diesel)

Pozostałe kategorie:

• Pojazdy rolnicze: Ursus C
• Auta dostawcze do 3,5T: Fiat Ducato
• Samochody ciężarowe powyżej 3,5T: Volvo FH
• Maszyny budowlane: JCB CX
• Maszyny rolnicze: Ursus C

Źródło: OTOMOTO