Ile straci na wartości nowa Honda Jazz?

Redakcja „Menadżera Floty” jako pierwsze medium na polskim rynku ma okazję przedstawić wartości rezydualne nowej Hondy Jazz. Dzięki uprzejmości firmy Info-Ekspert podajemy wyniki dla wszystkich oferowanych wersji japońskiego modelu, który dopiero co zadebiutował w polskich salonach. Dane obejmują auta po 3 latach eksploatacji, z przebiegiem 45 000 km, a dla porównania Jazz został zestawiony z nową Toyotą Yaris.

Trzeba podkreślić, że są to pierwsze prognozy utraty wartości dla nowej Hondy, której jednak już teraz pozwalają na poglądową ocenę szacowanych wartości rezydualnych tego modelu po 3 latach eksploatacji.

Podobnie jak poprzednie wersje, tak i najnowsze wcielenie Hondy Jazz wyróżnia się jednobryłową, zwartą sylwetką nadwozia oraz zaskakująco przestronną kabiną pasażerską. W ramach wprowadzonych modyfikacji aż o połowę zwężono natomiast słupek „A”, co znacząco poprawiło widoczność do przodu. Zbiornik paliwa znajduje się w centralnym punkcie podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje system Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach oraz swobodnego kształtowania przestrzeni bagażowej. Uzupełnieniem oferty jest tzw. outdoorowa wersja Jazz Crosstar, która wyróżnia się: podwyższonym prześwitem, zintegrowanymi relingami dachowymi i zmodyfikowanym układem graficznym atrapy chłodnicy.

Na rynku europejskim, w tym także polskim, nowa Honda Jazz oferowana jest tylko w wersji hybrydowej, która obejmuje dwa elektryczne silniki współpracujące z jednostką spalinową 1.5 DOHC i-VTEC oraz baterię litowo-jonową. Według oficjalnych danych fabrycznych, tak wyposażony model rozwija moc systemową na poziomie 109 koni mechanicznych oraz do 253 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera około 9,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów przeniesienie napędu realizuje elektronicznie sterowana, jednostopniowa przekładnia (e-CVT) o stałym przełożeniu.

Nowa Honda Jazz kosztuje na polskim rynku od 93 900 złotych. W skład wyposażenia standardowego wchodzi m.in. automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka boczne, podgrzewane przednie fotele, układ składania tylnej kanapy Magic Seats, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS), wspomaganie ruszania pod górę (HSA) oraz tempomat adaptacyjny. Auta już można zamawiać u dealerów Hondy w całym kraju.

(TSz) Źródło danych: Info-Ekspert

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *