Honker w odstawkę?

Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że do przetargu na dostarczenie 900 samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności, przystąpiło jedenastu potencjalnych dostawców. Nowe pojazdy mają zastąpić wysłużone już Honkery.

Przetarg na nowe pojazdy ciężarowo-osobowe został ogłoszony w połowie sierpnia 2018 roku. Do udziału w tym postępowaniu zgłosiło się 11 wykonawców, w tym dwie firmy zagraniczne – z Czech i Hiszpanii. Pozostałe firmy są podmiotami polskimi, niektóre z nich występują w konsorcjach z partnerami zagranicznymi.

Ze strony polskiej można wymienić takie firmy jak:

  • Team Marek Pasierbski oraz Team Marek Pasierbski Sp. z o.o.;
  • AMZ-Kutno S.A.;
  • Autobox Innovations Sp. z o.o. S.k. oraz Auto Special Sp. z o.o.;
  • Demarko Sp. z o.o. startująca w przetargu z Multimotors oraz Franz Achleitner Fahrzeugbau und Reifenzentrum GmbH;
  • SKB Drive Tech S.A. oraz Global Fleet Sales LLC;
  • Kafar Bartłomej Sztukiert, Hibneryt Sp. z o.o. oraz Benepol Sp. z o.o.; Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o., Marvel Sp. z o.o. oraz ITS Solutions Sp. z o.o.;
  • H. Cegielski-Poznań S.A. i konsorcjum Zamet Głowno Adam Pruski, Zdzisław Łuczak Sp. J. oraz Dom Samochodowy Germaz Sp. z o.o.

Z kolei podmoity zagraniczne to:

  • czeska spółka oferująca pojazdy opancerzone SVOS
  • URO Vehiculos Especiales S.A. z Hiszpanii

W ramach projektu Mustang, polska armia szuka następny samochodów terenowych Honker. Inspektorat zamierza kupić dla wojska 900 szt. nowych samochodów z napędem 4×4, w tym 859 w wersji nieopancerzonej i 41 w wersji opancerzonej. Zakupy są planowane na lata 2019-2020. W ramach tzw. prawa opcji Inspektorat przewiduje możliwość dokupienia kolejnych samochodów – maksymalnie 812 szt.

Źródło: wnp.pl/PAP