Kultowy londyński dom towarowy Harrods wraca do technologii, którą stosował ponad 100 lat temu, kiedy po raz pierwszy wprowadził elektryczny samochód dostawczy do swojej floty. W XXI wieku rozpoczyna na nowo użytkowanie stuprocentowo elektrycznego furgonu, tym razem modelu Nissan e‑NV200.
Brytyjski dom towarowy to najnowszy europejski klient Nissana, który ma w swoim parku bezemisyjny model e‑NV200. Dotychczas japoński producent sprzedał europejskim firmom łącznie ponad 27 000 samochodów elektrycznych.
Nissan e-NV200 został specjalnie zaadaptowany pod kątem potrzeb Harrodsa w zakresie dostarczania zakupów. Cała przestrzeń ładunkowa furgonetki jest chłodzona. Zamontowano także regały umożliwiające przewóz świeżych produktów spożywczych w optymalnych warunkach. Nadwozie zostało oklejone folią w tradycyjnych zielono-złotych barwach Harrodsa, po których samochód można łatwo rozpoznać na ulicach miasta.
Zasięg e‑NV200 na jednym ładowaniu wynosi 170 km, co oznacza, że samochód z powodzeniem może realizować do 50 dostaw tygodniowo, pokonując w tym czasie średni dystans 241 km po ulicach Londynu, z jedną przerwą na uzupełnienie zapasu energii. Przy średnich kosztach eksploatacji na poziomie zaledwie 0,03 EUR/km e-NV200 jest alternatywnym i praktycznym rozwiązaniem mającym pozytywny wpływ na jakość powietrza w centrum miasta.
W 1919 roku sklep korzystał z amerykańskich elektrycznych furgonetek Walker z oponami całogumowymi. W późniejszych latach firma dysponowała flotą 60 samochodów elektrycznych, którymi dostarczała zakupy swoim klientom na terenie Londynu. W miarę wzrostu popularności silników benzynowych elektryczne furgonetki były stopniowo wycofywane. Jednak dzięki nowej technologii i rozbudowie infrastruktury Nissan umożliwił Harrodsowi ponowne wprowadzenie w pełni elektrycznego vana do firmowego parku pojazdów.
Jako pionier rynku samochodów elektrycznych od 2010 roku Nissan dostarcza rozwiązania w zakresie inteligentnej mobilności dla masowego odbiorcy i sprzedał już ponad 290 000 samochodów elektrycznych na całym świecie. Harrods dołączył do ponad 900 firm z całego świata, które zaufały Nissanowi w realizacji idei bardziej zrównoważonego rozwoju.
Źródło: Nissan
oprac. MF/jab