Grupa PSA wprowadza plan „Push to Pass”

Opracowany przez koncern PSA plan „Push to Pass”, przewidywany jest na lata 2016–2021, stanowi odpowiedź na potrzeby klientów w zakresie mobilności, uwzględniając przy tym przyszłe zmiany w użytkowaniu samochodów.

„Push to Pass” ma pozwolić na poprawę wyników Grupie PSA za sprawą przemyślanych inwestycji w badania i rozwój oraz rygorystycznej kontroli kosztów produkcji i kosztów stałych. Plan zakłada następujące cele:

  • uzyskanie bieżącej marży operacyjnej w średniej wysokości 4% w przypadku pionu samochodowego w okresie 2016–2018 oraz docelowo 6% w 2021 r.,
  • wzrost obrotów Grupy w stosunku do 2015 r. o 10% w okresie od 2018 r. oraz dodatkowo o 15% do 2021 r.

Aby osiągnąć wyznaczone cele francuska Grupa planuje zmienić swój model ekonomiczny, aby wygenerować większą wartość w oparciu o lepsze wykorzystanie obecnej bazy klientów oraz jej poszerzenie dzięki kanałom cyfrowym i ofercie posprzedażnej. Dodatkowo inwestycje typu venture capital pozwolą zwiększyć zakres oferowanych rozwiązań odnośnie mobilności.

Rozwój marek Peugeot, Citroën i DS ma zostać oparty o:

  • wysoką jakość produktów i usług, które są podstawą mocy cenowej marek;
  • ofensywę produktową obejmującą 26 modeli samochodów osobowych i 8 dostawczych (w tym jednotonowy pick-up), która zakłada wprowadzanie „jednego nowego samochodu rocznie w każdym regionie i dla każdej z marek Grupy”;
  • ambitną strategię rozwoju odpowiednich technologii, m.in. 7 samochodów hybrydowych z możliwością ładowania i 4 samochodów elektrycznych, a także wdrożenie programu samochodów autonomicznych i connected cars.

Zakłada również wdrożenie polityki dywidendy oparciu o „payout ratio” w wysokości 25%, począwszy od roku obrachunkowego 2016.

Dzięki odzyskaniu dobrej kondycji firmy podejmiemy produktową i technologiczną ofensywę w skali całego świata. Nasza Grupa jest obecnie bardziej elastyczna i dynamiczna. Jesteśmy gotowi na zmianę paradygmatu i przygotowanie się na przyszłe zmiany w zakresie użytkowania samochodów. Cyfryzacja Grupy PSA ułatwi kontakt firmy z klientami. Plan „Push to Pass” zapewni rentowny wzrost organiczny Grupy PSA – powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA.

Źródło: PSA