Motoricus kojarzony jest przede wszystkim z siecią serwisów. Jednak całą Grupę tworzy o wiele więcej firm. Teraz spółka akcyjna urośnie w siłę, dzięki przejęciu firmy KAZ Dystrybucja.
Obecnie pod tym szyldem Grupy Motoricus działają m.in.:
·Motoricus.com – sklep internetowy oraz dostawca akcesoriów samochodowych w kanale e-commerce;
·Motoricus Service – spółka odpowiedzialna za rozwój sieci serwisów własnych i franczyzowych pod marką Motoricus.com oraz sprzedaż detaliczną artykułów motoryzacyjnych;
·Aaltonen – dystrybutor akcesoriów motoryzacyjnych oraz spółka świadcząca usługi z zakresu obsługi logistycznej pozostałych firm w Grupie;
·MotoricusAGRO – bezpośrednia sprzedaż opon, oleju, akumulatorów oraz innych akcesoriów motoryzacyjnych dla rolnictwa;
·HBZ – agencja interaktywna świadcząca usługi z zakresu e-commerce, e-marketingu, e-PR oraz kreacji multimedialnej;
·Grist99 – profesjonalna agencja poligraficzna wyspecjalizowana w produkcji druków reklamowych.
Umowa podpisana w ostatnim czasie sprawiła, że Grupa Motoricus S.A. przejęła 100% udziałów wydzielonej części przedsiębiorstwa pod nazwą KAZ Dystrybucja Sp. z o.o. Celem takiego działania jest konsolidacja obrotów oraz poszerzenie kompetencji obu firm.
Marka Aaltonen, która jest częścią Motoricus S.A., dystrybuująca akcesoria motoryzacyjne wśród klientów hurtowych oraz świadcząca usługi z zakresu obsługi logistycznej pozostałych firm w Grupie, zmieni nazwę na Aaltonen Team. Jej działalność nie ulegnie jednak zmianie, ale zostanie zwiększony asortyment oferowany partnerom biznesowym. Firma pod nową nazwą rozpocznie pracę od 1 stycznia 2016 roku.
– Nasza decyzja była oparta o szczegółową analizę biznesową, która jednoznacznie wskazywała na wysoki poziom synergii w profilu funkcjonowania obu spółek który opiera się na wysokiej sezonowości, jednak co ważne, okresy w których lepsza sprzedaż notowana jest w segmencie opon i olejów, uzupełniają się. Nie mam żadnych wątpliwości, że transakcja wzmocni naszą pozycję rynkową oraz pozytywnie przełoży się na wycenę akcji Grupy na rynku New Connect – mówi Witold Gazda, Prezes Zarządu Motoricus S.A.
Efekty współpracy mają być widoczne na kliku płaszczyznach biznesowych. Przede wszystkim przez zwiększenie wzajemnych kompetencji, know-how oraz możliwości cross-sellingu. Oferta zostanie rozszerzona o produkty specjalistyczne, np. opony do aut osobowych, ciężarowych, rolniczych i przemysłowych, oleje smarne, chemię, akcesoria samochodowe oraz produkty do pielęgnacji pojazdów.
Nawiązana współpraca ma też zwiększyć potencjał zasięgowy przez dostępność w nowych rejonach kraju. Działalność ma zostać rozszerzona na północy Polski, gdzie aktywnie działa KAZ Dystrybucja.
– Jesteśmy jednym z wiodących w Polsce dystrybutorów najbardziej znanych marek olejowych z 25-letnim doświadczeniem rynkowym. Naszym głównym obszarem działania jest północna część kraju, w której posiadamy rozbudowaną sieć partnerów biznesowych, a co za tym idzie znaczące udziały w lokalnym rynku. Przed podjęciem decyzji o połączeniu głęboko przeanalizowaliśmy nasze aktualne położenie biznesowe i stwierdziliśmy, że synergia wspólnego know-how przyniesie bardzo korzystne rezultaty dla obu zaangażowanych stron. Nie bez znaczenia były również tożsame cele strategiczne oraz wizja dalszego rozwoju Grup – nówi Kazimierz Dawicki, Prezes Zarządu KAZ Dystrybucja.
W wyniku połączenia spółek znacznie zwiększy się asortyment produktów i usług, a co za tym idzie wzrośnie również przychód (szacuje się go na poziomie 75 mln zł). Będzie to możliwe dzięki wzmocnieniu wzajemnych kanałów sprzedaży przy równoległej optymalizacji wydatków np. na logistykę.
– Podpisana umowa otwiera przed Motoricus S.A. nowe szanse na rozwój i jest kolejnym etapem w realizacji naszego długofalowego celu biznesowego jakim jest debiut na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Zawartą transakcję postrzegamy w kategoriach równania, w którym dwa plus dwa równa się pięć – dodaje Witold Gazda.