Ford Fiesta trzeciej generacji

Trzecia wersja popularnego modelu marki Ford wyposażona jest w wiele zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Między innymi Fiesta ST po raz pierwszy oferowana jest z mechanizmem różnicowym Quaife LSD, który pomaga zoptymalizować przyczepność przednich kół.

Nowy opcjonalny mechanizm różnicowy LSD współpracuje z udoskonaloną kontrolą wektorowania momentu napędowego, która poprawia stabilność i zmniejsza podsterowność, poprzez przyhamowywanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów. System ten ma na celu ograniczenie momentu obrotowego dostarczanego na koło o zmniejszonej przyczepności.

Całkowicie nowa Fiesta ST jest pierwszym kompaktowym hot-hatchbackiem, który korzysta z techniki indywidualnych, niezamiennych, kierunkowo nawijanych sprężyn, aby uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu, co pozwala na przekazywanie sił bocznych na zakrętach bezpośrednio na te sprężyny, zwiększając sztywność poprzeczną zawieszenia.

Ponadto, zaawansowany układ zawieszenia wyposażony jest w dwururowe przednie i tylne amortyzatory Tenneco, które wykorzystują technikę zaworków RC1 do tłumienia zależnego od częstotliwości, umożliwiając lepszą kontrolę ruchów nadwozia, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej precyzji przy szybkiej jeździe. Sztywność skrętna belki skrętnej tylnego zawieszenia wynosząca 1400 Nm/deg jest najwyższa spośród wszystkich modeli samochodów Ford Performance.

Nowy 1,5-litrowy silnik EcoBoost wykorzystuje turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, podwójny niezależnie działający układ zmiennych faz rozrządu i trzycylindrową architekturę, która zapewnia moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr/min, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 232 km/h.

Nowa kombinacja systemu wtrysku paliwa do kolektora i wtrysku bezpośredniego działa wraz z innowacyjną techniką dezaktywacji cylindra opracowaną przez Forda, co według danych producenta obniża zużycie paliwa i emisję CO2 o 11%, w porównaniu z poprzednią generacją Fiesty ST200.

Nowa wersja popularnego modelu Forda trafi do sprzedaży wiosną tego roku.

Źródło: Ford