Flotowy sukces modelu Citroën C3

Na koncie nowego modelu Citroen C3 są już pierwsze duże kontrakty na duże floty. Przez pierwsze cztery miesiące od wprowadzenia na polski rynek francuski model zdobył ponad 1500 zamówień, w tym 500 sztuk zarejestrowano w parkach flotowych między innymi takich firm jak: Europcar, Panek , Sixt i Play.

Citroën C3 został sprzedany w Europie w ponad 70 000 egzemplarzy.  W przypadku polskiego rynku większość, bo prawie 70% stanowią zamówienia na firmy. W tym duże floty stanowiły prawie 500 sztuk. Przez pierwsze miesiące najczęściej wybieraną wersją silnikową jest 1.2 PureTech 82KM, który stanowi ponad 70% zamówień, za nią także jednostka benzynowa turbodoładowana 1.2 PureTech 110 KM, która stanowi ponad 25% portfela zamówień.

Jak zauważa Krzysztof Gacek, manager ds. samochodów używanych Grupy PSA: – „Poziom wyposażenia, funkcjonalność, i parametry eksploatacji samochodu pozwoliły wrócić Nowemu Citroënowi C3 na właściwy poziom rynkowy wartości rezydualnych w segmencie. Według Eurotax wartości rezydualne najpopularniejszej wersji, wyposażonej w silnik benzynowy 1.2 PureTech w poziomie wyposażenia Feel (5-drzwiowy hatchback ) 82KM w cenie 46 900 PLN będą kształtować się na poziomie 46,2 % po 48 miesiącach użytkowania i przebiegu 80 000km.”

Nasze analizy pokazują że, mamy podstawy przypuszczać już teraz, że w dłuższej perspektywie czasu wartości rezydualne będą jeszcze wyższe. Wskazują na to nasze pierwsze odsprzedaże Nowego C3 oraz olbrzymie zainteresowanie samochodami używanymi C3.

Już niebawem do redakcji magazynu Menadżer Floty trafi specjalne skonfigurowany przez nas egzemplarz testowy Citroena C3, który zawita w ramach testu długodystansowego.

Źródło: Citroen