Samochody flotowe są coraz lepiej wyposażone nie tylko ze względu na wygodę kierującego. Dłuższa lista udogodnień skutecznie podwyższa wartość rezydualną pojazdu, a dodatkowe systemy bezpieczeństwa wpływają na wysokość składki ubezpieczeniowej. Sprawdzamy wyposażenie popularnych kombi segmentu C.
Czasy, w których samochód firmowy miał wyłącznie biały lakier, stalowe felgi, ręcznie otwierane szyby, a klimatyzacja i radio były zarezerwowane dla wyższej kadry zarządzającej, dawno już minęły. Menadżerowie flot – planując zakup samochodów – biorą pod uwagę nie tylko ostateczną cenę, ale także utratę wartości. Ta ostatnia zależy między innymi od pojemności i rodzaju silnika, poziomu wyposażenia, rodzaju nadwozia i opinii o producencie.
Nie mniej ważnym elementem – ze względu na drastycznie rosnące składki OC i AC – jest szkodowość. W skrócie – im mniej wypadków powoduje flota danej firmy, tym tańsze jest jej ubezpieczenie. Dlatego warto zainwestować w szkolenie kierowców oraz zastanowić się nad wyborem samochodu z jak największą listą systemów zwiększających bezpieczeństwo.
Toyota Auris Touring Sports
Ten samochód niewątpliwie wyróżnia się na rynku. Dlaczego? Między innymi za sprawą napędu hybrydowego. W tej odmianie pod maską auta pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra wspomagany przez motor elektryczny. Układ ten generuje 136 KM, a napęd przekazywany jest za pomocą bezstopniowej skrzyni e-CVT. Ceny hybrydowego kombi zaczynają się od 87 900 zł za wersję Active, ale o wiele korzystniej – ze względu na wyposażenie – jest wybrać wersję Premium w cenie 93 900 zł.
Co znajdziemy na liście wyposażenia wybranej opcji? Między innymi zwiększający bezpieczeństwo pakiet Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, układ rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i czujnik zmierzchu. Dodatkowo na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty w wersji Premium znalazły się światła do jazdy dziennej LED i system wspomagający pokonywanie podjazdów. We wnętrzu kabiny znaleźć można między innymi komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby, automatyczną klimatyzację oraz system Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania. Systemem multimedialnym można bezpiecznie sterować dzięki wielofunkcyjnej kierownicy. Nawigacja Toyota Touch 2 with Go wymaga dopłaty na poziomie 2,5 tys. zł.
W cenie 5 tys. zł można doposażyć samochód w pakiet Comfort – na liście znajduje się system automatycznego parkowania (SIPA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wewnętrzne lusterko elektrochromatyczne, elektrycznie składane lusterka boczne, czujnik deszczu oraz podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy, podwójna podłoga bagażnika i tempomat.
Ford Focus kombi
Niemieckie kombi w konkurencyjnej do Aurisa Hybrid odmianie silnikowej wyposażone jest w motor 1,5 TDCi o mocy 120 KM i automatyczną skrzynię biegów Power Shift. Odmiana Sync Edition kosztuje przy tym 94 240 zł.
Dodatkowe systemy bezpieczeństwa czynnego na każdym poziomie wyposażenia wymagają zakupu pakietu Driver Assistance. Zestaw zawierający między innymi układ, który zapobiega kolizji przy małych prędkościach, system monitorowania martwego pola i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z lewej lub prawej, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, automatyczne sterowanie światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych to koszt – w przypadku opisywanej wersji – 4,8 tys. zł.
Do dyspozycji kierowcy oddano również radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Ford SYNC 3 oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth. Całością można sterować za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy. Nawigacja wymaga dopłaty na poziomie 3450 zł (cena dedykowana odmianie Sync Edition) i wraz z nią kupujący otrzymuje system wspomagający parkowanie z przednimi i tylnymi czujnikami.
Volkswagen Golf Variant
Samochód w odmianie Comfortline kosztuje zgodnie z cennikiem 100 790 zł. Pod maską znajduje się silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM, a napęd przekazywany jest za pomocą 7- biegowej skrzyni automatycznej DSG.
Na liście wyposażenia znalazły się obowiązkowe standardowe systemy bezpieczeństwa oraz asystent podjazdu i zjazdu, a także system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ofercie zabrakło dodatkowych systemów bezpieczeństwa czynnego – te dostępne są tylko w droższej opcji tego modelu, kosztującej z wymienionym wyżej silnikiem 107 290 zł – przy czym trzeba za nie dopłacić 4 050 zł.
Czujniki parkowania – przednie i tylne – wymagają dopłaty na poziomie 1 390 zł. Wraz z nimi montowany jest czujnik deszczu i autoalarm. Kamera cofania kosztuje natomiast 950 zł.
Samochód został wyposażony w system radiowy z czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
Renault Megane Grandtour
Francuskie kombi napędzane silnikiem Diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 110 KM w odmianie Intens z automatyczną skrzynią biegów kosztuje 92 600 zł.
Na liście systemów zwiększających bezpieczeństwo – oprócz tych obowiązkowych – znalazł się system wspomagania przy ruszaniu pod górę. Dodatkowe układy wymagają zakupu pakietu Bezpieczeństwa Premium za 2200 zł, na który składają się aktywny system wspomagania nagłego hamowania, aktywny regulator prędkości i system kontroli bezpiecznej odległości. Dodatkowo na liście opcji znajduje się pakiet Easy Parking – system wspomagania parkowania z kamerą cofania oraz system kontroli martwego pola. W tym przypadku to koszt na poziomie 2500 zł.
Do dyspozycji kierowcy oddano radioodtwarzacz Bluetooth wyposażony w kolorowy wyświetlacz i wejścia USB i jack oraz automatyczną dwustrefową klimatyzację.
Opel Astra Sports Tourer
Cena katalogowa odmiany Dynamic z automatyczną skrzynią biegów, zasilanej silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM, to 95 100 zł.
W standardzie można tu znaleźć wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
Auto wyposażone jest również w światła do jazdy dziennej LED oraz system multimedialny z Bluetooth i USB, a także w dwustrefową klimatyzację. Czujniki parkowania wymagają dopłaty na poziomie 1700 zł. Układ wyposażony w kamerę cofania to koszt 2000 zł. Dopłata do nawigacji wynosi 3100 zł.
Źródło: ComplexPR