W 2018 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o ponad 10 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Miniony rok był dwunastym z rzędu, w którym Kia Motors Polska zanotowała wzrost sprzedaży. Popyt na nowe samochody marki Kia w Polsce był ponad czterokrotnie wyższy niż wzrost sprzedaży Kia Motors na świecie, który w 2018 roku wyniósł 2,4 procent.
Rosnąca popularność nowego Ceeda sprawiła, że został on bestsellerem marki Kia w Polsce w 2018 roku. Dealerzy wydali klientom 6.514 Ceedów, z czego 4.441 egzemplarzy Ceeda drugiej generacji i 2.073 sztuki nowego Ceeda. Sportage zakończył rok na drugiej pozycji z wynikiem 6.142 auta. Zarówno Ceed, jak i Sportage poprawiły wyniki sprzedaży z 2017 roku – Ceed o blisko 1.000 egzemplarzy, Sportage o niecałe 40. Trzecie miejsce zajał crossover – Stonic (2675 egz), który wyprzedził model Rio (2526 egz.)
Rośnie także liczba modeli Kia o napędzie hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. Już w tej chwili w gamie są cztery modele – Niro, Niro plug-in, Optima plug-in oraz Optima kombi plug-in. W 2019 roku liczba modeli o napędzie alternatywnym znacznie się poszerzy. W sprzedaży pojawią się Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid (w maju) oraz wszystkie odmiany nadwoziowe Ceeda z układem napędowym tego samego typu (w listopadzie). Również pod koniec roku oferta Ceeda powiększy się o model kombi w wersji hybrydowej typu plug-in. W Europie już w ubiegłym roku 1 na 10 sprzedanych nowych samochodów marki Kia był autem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym.
Kalendarz nowości marki Kia na 2019 rok jest bardzo bogaty i obejmuje nie tylko modele ekologiczne. Już w styczniu w salonach pojawią się dwie kolejne odmiany Ceeda – nowy ProCeed z nadwoziem typu shooting brake (dostępny w wersji GT Line i GT) oraz Ceed GT z 204-konnym turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI. Na czerwiec jest planowana premiera Niro po faceliftingu, a we wrześniu debiut czwartej odmiany nadwoziowej Ceeda.
Światowym bestsellerem marki Kia w 2018 roku ponownie był Sportage. Jego łączna sprzedaż na wszystkich rynkach wyniosła 501.367 egzemplarzy. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych aut, z wynikiem 355.852 sztuki, uplasowało się miejskie Rio. Trzeci stopień podium w rankingu popularności należy do kompaktowego sedana K3 (na niektórych rynkach oferowanego jako model o nazwie Forte). Sprzedaż tego modelu wyniosła 328.504 egzemplarze.
Źródło: KIA