[RELACJA] Dobry rok Volvo

Szwedzka marka odnotowała najlepszy rok w historii. W 2016 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 7741 nowych pojazdów. Najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży miał miejsce w ciągu ostatnich trzech lat osiągając poziom 57 procent. Najbardziej docenionym modelem nad Wisłą jest od siedmiu lat z rzędu Volvo XC60.

Volvo po raz pierwszy w swojej historii przekroczyło próg 530 000 sprzedanych pojazdów. Jest to dowód na to, że szwedzka marka jest coraz bardziej doceniana. Widać to zwłaszcza w Chinach i USA, gdzie wzrost sprzedaży wynosi odpowiednio 11,5 oraz 18,1 proc.

W ubiegłym roku największym rynkiem dla Volvo okazał się rynek chiński. Całkowita sprzedaż osiągnęła tam poziom 90 930 pojazdów. Najchętniej wybieranymi modelami były produkowane w Chinach: XC60 i S60L. Drugim największym rynkiem było USA. Amerykanie kupili 82 726 aut z logo Volvo. Najchętniej wybierali modele XC90 i XC60.

Europejska sprzedaż wzrosła o 4,1 procent. Wynik ten mógł zostać osiągnięty dzięki zainteresowaniu klientów w kluczowych dla Volvo państwach takich jak: Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech. Sprzedaż samochodów w Europie wyniosła 206 144 samochody.

Styczeń-Grudzień
2015 2016 Zmiana
Chiny 81 588 90 930 11,50%
USA 70 047 82 726 18,10%
Szwecja 71 200 70 268 -1,30%
Europa Zachodnia 198 049 206 144 4,10%
Pozostałe rynki 82 243 84 264 2,50%
Suma 503 127 534 332 6,20%


Ogólne wzrosty

Volvo Car Group zdecydowanie poprawiła swoją sprzedaż. Duża w tym zasługa nowej ofensywy modelowej, która wprowadzała markę na zupełnie nowy poziom technologiczny i stylistyczny. W 2016 roku do gamy modelowej dołączyły takie auta jak S90 i V90. Był to też pierwszy rok pełnej dostępności modelu XC90. Jednocześnie model XC60 cieszył się największą popularnością od chwili debiutu, zarówno w Polsce, jak i na świecie, a model V40 przeszedł udany facelifting. To wszystko sprawiło, że Volvo odnotowało na świecie ponad 6% wzrost sprzedaży. W Polsce dynamika wzrostu była dwukrotnie większa osiągając poziom 13,5 %. Dzięki temu Polska awansowała do pierwszej dziesiątki największych europejskich rynków dla Volvo Cars.

-„Volvo osiąga w Polsce założone cele, ale to jest dopiero początek. Mimo, że wzrasta średnia cena naszych aut, cały czas zwiększamy naszą sprzedaż. W tym roku do oferty dołączy model V90 Cross Country, nowy model XC60 oraz mały SUV – XC40. Marka pozostaje wierna wszystkim swoim wartościom i zaletom, ale przy tym jest bardzo świeża i tak luksusowa, jak nigdy dotąd. Jestem pewien, że nachodzący rok zakończymy kolejnym sukcesem i wzrostem” – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

Sprzedaż w Polsce

Na polskim rynku największym zainteresowaniem cieszy się XC60. W zeszłym roku nabyło ten model 3202 klientów. Na drugim miejscu uplasowało się nowe XC90 z wynikiem 1063 rejestracji. Pierwszą trójkę zamyka V40 – 1011 sprzedanych pojazdów. W dalszej kolejności znalazły się takie modele jak: V40 Cross Country (578 rejestracji), V60 – 512, S60 – 378, a XC70 – 318.

Warto również zwrócić uwagę na ogólne liczby sprzedaży. Od 2012 roku występuje nieustanny wzrost liczby sprzedawanych pojazdów. W 2016 roku wyniósł on 7 741 sztuk.

Dalsze palny

W najbliższym czasie do oferty sprzedażowej Volvo dołączy V90 Cross Country. Na targach w Genewie zostanie natomiast pokazana najnowsza generacja modelu XC60. Pod koniec roku koncern pokaże też XC40. Będzie to model, który wprowadzi szwedzką markę do nowego segmentu. Jak na razie owiana tajemnicą jest prawdopodobna premiera pod koniec tego roku. Z doniesień może to być luksusowe coupe, jednak ta informacja nie jest potwierdzona.

Poza tym Volvo dalej będzie prowadzić zaawansowane prace nad technologią autonomiczną oraz dalszym rozwojem systemów poprawiających bezpieczeństwo. Powstanie też nowa fabryka w Karolinie Południowej, która jest warta 500 mln dolarów. Będą tam powstawały modele oparte na modularnej platformie SPA. Zakład zatrudni około 2000 osób.

Innowacyjny charakter Volvo podkreślono przez ogłoszenie, że wszystkie serie modelowe będą dostępne w wersjach plug-in hybrid. Całkowicie elektryczny samochód zostanie zaprezentowany w 2019 roku, a do 2025 roku Volvo chce sprzedać łącznie milion samochodów elektrycznych i hybrydowych. Poza tym w ofercie mają się też pojawić klasyczne hybrydy bez konieczności ich ładowania z gniazdka.

Maciej Gis

Źródło: Menadżer Floty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *