Dobre wyniki sprzedaży Grupy PSA

Grupa PSA odnotowuje coraz lepsze wyniki sprzedaży. W stosunku do pierwszego półrocza 2015 roku sprzedaż w Europie zwiększyła się o 7,4 procenta i wyniosła 1,056 mln samochodów.

Sprzedaż Peugeota wzrosła o 7,9% do 601 tysiąca samochodów. Dobre wyniki są efektem przede wszystkim modeli 2008 (+ 16 proc. i 99 900 sprzedanych sztuk) oraz Partnera (+ 8 proc. i 62 800 sztuk). Oba auta uplasowały się w swoich segmentach na drugich miejscach w Europie. Odnośnie innych samochodów z gamy to cały czas rośnie sprzedaż Peugeot 208 (+ 15 proc. i 157 800 sprzedanych sztuk) oraz 308 (+ 10 proc. i 119 200 sprzedanych samochodów). Na rynkach europejskich dobre wyniki zostały odnotowane m.in. we Włoszech (+ 17,4 proc.), Hiszpanii (+ 12,5 proc.) i Holandii (+ 8,8 proc.).

Citroen osiągnął sprzedaż na poziomie 414 tysięcy sztuk (wzrost 7,2%). Jest to rekordowy wynik w ciągu ostatnich pięciu lat. Na taką dynamikę wzrostu miał wpływ przede wszystkim model C4 Picasso, C4 Cactus i C1. Wśród oferty lekkich samochodów dostawczych dużym powodzeniem cieszy się Partner. Dobre wyniki sprzedaży pozwoliły marce umocnić pozycję na ważnych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Hiszpania i Niemcy.

Marka DS wyniosła 40 900 sztuk. Oznacza to wzrost na poziomie 0,7%. Po prowadzeniu do sprzedaży zmodernizowanego DS3 i DS3 Cabrio marka dysponuje w pełni odnowioną gamą modelową. Jeżeli chodzi o sprzedaż pozostałych aut to warto zwrócić uwagę na DS4 i DS4 Crossback.  Ten drugi stanowi aż 28% sprzedaży obu kompaktów.

Źródło: PSA