Diesle BMW z najwyższą notą Eco Testu ADAC

Modele BMW z silnikiem wysokoprężnym otrzymały najlepsze noty za emisję tlenków azotu w teście drogowym przeprowadzonym przez ADAC w Niemczech. W części dotyczącej emisji poszczególne modele uzyskały maksymalną liczbę punktów i zostały ocenione jako wzorowe.

EcoTest organizowany przez niemiecki automobilklub ADAC to rygorystyczna procedura testowa, badająca emisję spalin podczas jazdy po drogach w warunkach rzeczywistych. Trzy modele BMW z silnikami wysokoprężnymi uzyskały najlepszy możliwy wynik 50 punktów, a tym samym najlepszą, wzorową ocenę. BMW 520d Touring doskonale wypadło w badaniu emisji tlenków azotu, uzyskując wynik poniżej 16 mg/km w jeździe miejskiej i poniżej 10 mg/km w jeździe pozamiejskiej i na autostradzie. Maksymalna dozwolona wartość to 168 mg/km.

Wyniki testu ADAC są kolejnym dowodem na to, że aktualne modele BMW z silnikami wysokoprężnymi mają wyjątkowo niską emisję spalin. Kluczowe znaczenie mają wieloletnie doświadczenie i ciągłe doskonalenie wszystkich komponentów stosowanych do redukcji emisji tlenków azotu (np. recyrkulacja spalin, katalizator akumulacyjny i system SCR), zastosowanie najnowszej technologii oczyszczania spalin oraz dopasowanie konfiguracji silnika do najnowocześniejszej technologii oczyszczania spalin na wczesnym etapie procesu projektowania pojazdu.

Wyniki testów

BMW 520d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,84,7 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 125-123 g/km; dane na dzień 06.12.2018 r.)

BMW 218d Active Tourer Steptronic (zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 119 g/km; dane na dzień 10.12.2018 r.)

BMW X1 sDrive 18d Steptronic (zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 121 g/km; dane na dzień 10.12.2018 r.)

Szczegółowe wyniki testu ADAC EcoTest można znaleźć na stronie https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/default.aspx