Daimler Trucks sprzedał w 2018 ponad 500 tysięcy samochodów ciężarowych

Dla Daimler Trucks, rok 2018 był jednym z najlepszych lat sprzedażowych w jego historii. Bazując na pierwszych danych, należy założyć, że w roku 2018 sprzedaż marek Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses i BharatBenz wzrosła do poziomu ponad 500 tysięcy pojazdów (rok wcześniej było to 470 700 egzemplarzy).

Dokładne dane sprzedażowe Daimler AG zaprezentuje na dorocznej konferencji prasowej. Już do końca listopada segment samochodów ciężarowych koncernu Daimler w ogólnie sprzyjającym środowisku biznesowym zwiększył sprzedaż o 11 procent, osiągając liczbę 466 900 sprzedanych egzemplarzy, czyli znacznie więcej niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku (od stycznia do listopada 2017 sprzedano 422 500 egzemplarzy).

„Rok 2018 był jednym z najbardziej udanych w historii Daimler Trucks. Zgodnie z zapowiedziami nasza globalna sprzedaż jest dużo wyższa niż w roku poprzednim. Sprzedając znacznie ponad 500 tysięcy samochodów ciężarowych, osiągnęliśmy najwyższy poziom sprzedaży w ciągu ostatnich 10 lat. Ten sukces dowodzi, że oferujemy naszym klientom na całym świecie doskonałe produkty, za którymi stoi równie znakomity zespół. Dziękuję wszystkim koleżankom i kolegom za ich godne podziwu zaangażowanie w minionym roku. Także w roku 2019 będziemy dążyć do tego, aby nasi klienci ‒ a ostatecznie także i społeczeństwo ‒ dzięki innowacyjnym rozwiązaniom transportowym, odnosili sukcesy każdego dnia. Elementem tych dążeń są zmiany technologiczne w naszej branży, które zdecydowanie napędzamy, oferując zautomatyzowane, elektryczne i skomunikowane sieciowo ciężarówki” ‒ stwierdził Martin Daum, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za dział Trucks & Buses.

Wzrost sprzedaży również w Europie i Niemczech

W tak zwanym regionie UE30 (Unia Europejska, Szwajcaria i Norwegia) w roku 2018 Daimler Trucks osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 4 procent. Od stycznia do listopada sprzedano ok. 76 200 egzemplarzy (wobec 73 600 roku poprzedniego). Marka Mercedes-Benz po raz kolejny utrzymała pozycję lidera w segmencie średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych, osiągając udział na poziomie 20,4 procent. Także w Niemczech Mercedes-Benz pozostaje liderem rynku ciężarówek z udziałem na poziomie 36,0 procent; do końca listopada dostarczono klientom 29 100 pojazdów (wobec 28 000 przed rokiem), co oznacza wzrost o 4 procent. Kolejnych impulsów Mercedes-Benz Trucks spodziewa się od połowy roku 2019 po nowym Actrosie, który został zaprezentowany we wrześniu na targach IAA.