BMW X5 M50i i BMW X7 M50i na szczycie gamy modelowej

Topowe modele BMW X5 oraz MBW X7 otrzymują nowy ośmiocylindrowy silnik Twin Power Turbo, o mocy 390 kW/530 KM. W obu samochodach nowy silnik V8 występuje nie tylko w połączeniu z napędem na cztery koła BMW xDrive, ale również z dedykowanym układem jezdnym, opracowanym przez inżynierów BMW M GmbH.

Podobnie jak układy napędowy i jezdny, również specyficzne cechy stylistyczne nowego BMW X5 M50i i nowego BMW X7 M50i są konsekwentnie ukierunkowane na doznania podczas jazdy. Ekskluzywny status nowych modeli z silnikiem V8 przejawia się również w szczególnie szlachetnym wyposażeniu standardowym. Nowe BMW X5 M50i oraz nowe BMW X7 M50i będą produkowane od sierpnia 2019 w amerykańskim zakładzie BMW w Spartanburgu, a do pierwszych klientów trafią jesienią tego samego roku.

4,4-litrowa jednostka napędowa nowego BMW X5 M50i oraz nowego BMW X7 M50i oprócz zmodernizowanych w stosunku do poprzedniego silnika komponentów, takich jak skrzynia korbowa, gładzie cylindrów, tłoki, wał korbowy i głowica Umieszczone w przestrzeni V pomiędzy rzędami cylindrów turbosprężarki zostały powiększone, a układ bezpośredniego wtrysku benzyny działa z ciśnieniem maksymalnym zwiększonym do 350 barów. Poza tym pakiet technologiczny obejmuje również najnowsze wersje w pełni adaptacyjnego sterowania zaworami VALVETRONIC oraz zmiennej regulacji faz rozrządu Double VANOS.

Już od 1800 obrotów na minutę do dyspozycji kierowcy jest maksymalny moment obrotowy 750 Nm, którego dostępność zapewniona jest aż do 4600 obr/min. Równie imponująco przedstawia się charakterystyka przyrostu mocy. Wartość maksymalna 390 kW/530 KM osiągana jest w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Dzięki temu nowe BMW X5 M50i przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy. Nowe BMW X7 M50i na ten sam sprint potrzebuje nieco więcej, bo 4,7 sekundy.

Osiągi obu modeli są możliwe także dzięki specyficznej formie przeniesienia napędu. Nowy silnik V8 jest standardowo zestawiony z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, która wyróżnia się szczególnie dynamiczną charakterystyką przełączania biegów. Manualną zmianę biegów umożliwiają  łopatki przy kierownicy.

Źródło: BMW