BMW X3 xDrive30e – SAV z napędem hybrydowym plug-in

Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych umożliwia jazdę bez lokalnej emisji spalin w zasięgu do 55 km*– popularny na całym świecie model BMW X3 średniej klasy premium będzie oferowany z tradycyjnym silnikiem spalinowym, z napędem hybrydowym plug-in oraz napędem całkowicie elektrycznym.

Nowe BMW X3 xDrive30e to już trzeci samochód typu SAV (Sports Activity Vehicle) w aktualnej ofercie marki, w którym napęd hybrydowy plug-in oraz transmisja napędu na wszystkie koła umożliwia wszechstronność, jazdę w trybie elektrycznym oraz wyjątkowo niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Czterocylindrowy silnik spalinowy i silnik elektryczny modelu hybrydowego plug-in wytwarzają razem maksymalną moc systemową 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy napędu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. Dzięki temu nowe BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Dzięki inteligentnie sterowanej współpracy obu napędów średnie zużycie paliwa wynosi od 2,4 do 2,1 l /100 km*. Emisja CO2 to odpowiednio 54-49 g/km*. Zużycie energii w cyklu mieszanym nowego BMW X3 xDrive30e wynosi 17,2-16,4 kWh/100 km*. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy w najnowszej technologii ogniw akumulatorowych umożliwia mobilność elektryczną o zasięgu od 51 do 55 km*.

Nowe BMW X3 xDrive30e produkowane będzie od grudnia 2019 r. Montowany jest razem z modelami BMW X3 z konwencjonalnym napędem w zakładach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie na rynki na całym świecie zaplanowano na wiosnę 2020 r. W ten sposób BMW Group kontynuuje nie tylko elektryfikację swojej oferty napędów, ale także strategię produktową dostosowaną do zróżnicowanych potrzeb klientów. Popularny na całym świecie SAV klasy średniej premium jest pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z konwencjonalnym silnikiem spalinowym, jak również z napędem hybrydowym plug-in, a w roku 2020 w ofercie znajdzie się dodatkowo wariant tego modelu z napędem stricte elektrycznym.

Wartości oznaczone * zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie.

Źródło: BMW