Audi ze wzrostem sprzedaży w 2017 roku

Koncern Audi AG w 2017 r. powiększył swoje przychody oraz zyski, a sprzedaż samochodów wzrosła o 0,6%, osiągając wartość 1 878 105 egzemplarzy.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży po raz pierwszy przekroczyły próg 60 mld euro i w osiem lat zwiększyły się ponad dwukrotnie. Dzięki zyskowi operacyjnemu, który wyniósł 5,1 mld euro przed odliczeniem strat nadzwyczajnych, odpowiadająca mu stopa rentowności operacyjnej ze sprzedaży wyniosła 8,4%. Gdyby uwzględnić w rachunkach rynek chiński ujęty w wyniku finansowym, marża operacyjna wzrosłaby o kolejny punkt procentowy.

W ubiegłym roku finansowym, pomimo zaplanowanej wymiany generacyjnej wielu modeli, sprzedaż Audi wzrosła o 0,6 procent i osiągnęła rekordową wartość 1 878 105  egzemplarzy. Również silny wzrost globalnego popytu na SUV’y i dalszy wzrost sprzedaży Audi na kurczącym się rynku amerykańskim, miały pozytywny wpływ na sprzedaż. Pomimo niesprzyjających warunków walutowych, przychody Audi wzrosły o 1,4 procent, do 60 miliardów 128 milionów euro. Po raz pierwszy w historii przychody przekroczyły 60 miliardów euro, notując jednocześnie ponad dwukrotny wzrost w ciągu ostatnich ośmiu lat.

W 2018 r. Audi zamierza wprowadzić na rynek ponad 20 nowych modeli, a także pierwszy w pełni elektryczny model produkcji seryjnej. W samych tylko sześciu głównych seriach produkcyjnych, marka zaprezentuje nowe modele i sukcesywnie rozpocznie ich produkcję. Pod koniec 2018 r. na rynku pojawi się Audi e-tron – pierwszy w pełni elektryczny, seryjny model Audi.

Kolejnym długofalowym projektem Audi jest Plan Działań i Transformacji, którego celem jest osiągnięcie do roku 2022 zysku wyższego łącznie o 10 mld euro oraz przyspieszenie zmian organizacyjnych z myślą o przyszłych modelach biznesowych. Plan Działań i Transformacji zakłada, że np. w procesie rozwoju technicznego wydajność wzrośnie aż o 30%, m. in. poprzez intensyfikację zastosowań rozwiązań wirtualnych.

Na rzecz rozwoju elektromobilności, Audi podjęło współpracę z Porsche i z Volkswagenem, której celem jest opracowywanie architektury pojazdów elektrycznych. Już w 2025 r., Audi oferować będzie ponad 20 zelektryfikowanych modeli, które według założeń producenta będzie stanowić jedną trzecią sprzedaży. Początkiem tego procesu będzie zapowiedziany na tegorocznej konferencji prasowej Gran Turismo z czysto elektrycznym napędem. Jego produkcja rozpocznie się na początku przyszłego roku

Za duży wkład w sukces przedsiębiorstwa w trudnym roku 2017, Audi nagrodziło także załogę. Udział w zysku Audi w przypadku wykwalifikowanego robotnika niezależnie od płci, w niemieckich zakładach wzrósł do kwoty 4770 euro. Uwzględniając intensywną fazę transformacji w jakiej znajduje się całe przedsiębiorstwo, Audi do 2025 r. zwiększy swój budżet na dokształcanie pracowników o jedną trzecią, tj. do kwoty 0,5 mld euro.

Realizując Plan Działań i Transformacji, mimo wysokich kosztów początkowych i nakładów na przyszłość, Audi chce utrzymać wysokość stopy rentowności operacyjnej ze sprzedaży w przedziale docelowym od 8 do 10 procent. Przy konsekwentnym skupieniu się na realizacji strategii i na wyznaczonych priorytetach, Audi przewiduje, że stosunek wydatków na badania i rozwój do przychodów znajdzie się nieco powyżej strategicznego wskaźnika od 6,0 do 6,5 procent obrotu. Przewiduje się również, że stosunek nakładów inwestycyjnych do przychodów będzie umiarkowanie przekraczał docelowy wskaźnik wynoszący od 5,0 do 5,5 procent. Przepływy pieniężne netto powinny wynosić od 2,7 miliarda do 3,2 miliarda euro.

Źródło: Audi