Audi Q8 z nowymi silnikami V6

Do topowego SUV-a koncernu z Ingolstadt Audi Q8 trafia dwie nowe jednostki napędowe o sześciu cylindrach. Pierwszy to trzylitrowy diesel o mocy 231 KM, drugim jest benzynowy motor 3.0 TFSI o mocy 340 KM. Jednostka wysokoprężna będzie nastawiona na oszczędność paliwa, zaś mocny motor benzynowy podkreśli sportowy charakter samochodu.

Audi Q8 umiejętnie łączy w sobie świat elegancji i luksusu. Przestronne wnętrze, przedział bagażowy z możliwością jego powiększenia, najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu obsługi, zaawansowane zawieszenie i inteligentne systemy wspomagające, czynią z tego auta doskonałego towarzysza podróży biznesowych i rekreacyjnych. Teraz, dzięki dwóm nowym jednostkom napędowym, duży SUV coupé znajdzie z pewnością jeszcze większe grono klientów.

Nowe Audi Q8 55 TFSI* wyposażone jest w trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik  o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem, wytwarzający moc 250 kW (340 KM). Jego maksymalny moment obrotowy 500 Nm dostępny jest w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. Turbodoładowany, benzynowy silnik rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Drugi nowy silnik, to kolejna wersja trzylitrowego diesla. Rozwija moc 170 kW  (231 KM) oraz moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Audi Q8 45 TDI do 100 km/h rozpędza się w 7,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 233 km/h.

Wszystkie silniki w Audi Q8 współpracują z pokładowym systemem typu mild hybryd. Najważniejszymi komponentami tego systemu są litowo-jonowy akumulator oraz układ alternator-rozrusznik (RSG), zaopatrujące główny, 48-voltowy system elektryczny tego SUV’a coupé w energię elektryczną. RSG podczas spowalniania pojazdu pozwala na odzyskanie nawet 12 kW energii
i przesłanie jej do akumulatora. Kiedy kierowca przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód może żeglować z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund, a system start-stop załącza się przy prędkości
22 km/h.

W nowych wersjach silnikowych za przekazywanie mocy na koła odpowiadają, podobnie jak w innych, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic oraz stały napęd na cztery koła quattro. Obie nowe wersje wyposażone są standardowo w 19-calowe felgi i opony o wymiarach 265/55. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia, MMI Navigation plus, Audi virtual cockpit oraz system Audi drive select, są również elementami wyposażenia standardowego. Cała obsługa skupiona została na dwóch ekranach dotykowych z możliwością haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej.

 

Zużycie paliwa w powyższych wersjach silnikowych
(Zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 zależą od wybranej wersji wyposażenia)

Audi Q8 55 TFSI:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 11,0 – 10,5;
Emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 251 – 238

Audi Q8 45 TDI:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 8,8 – 8,2;
Emisja CO2 w cyklu mieszanym g/km: 229 – 214