Audi prezentuje czwartą generację A6 Allroad

20 lat od swego debiutu, na rynku pojawia się czwarta generacja Audi A6 allroad quattro. Dostojny wygląd i jeszcze bardziej spersonalizowane opcje wyposażenia wpływają na to, że nowe A6 allroad quattro jeszcze bardziej niż jego poprzednik przemawia do klientów doceniających połączenie oryginalnej stylistyki, niezwykłej wszechstronności i najwyższej klasy komfortu.

Uterenowiona wersja Avanta miała swą premierę w roku 1999. Samochód doskonale czuje się zarówno na drogach utwardzonych, jak i poza nimi, oferując przy tym dużą siłę uciągu. Standardowy napęd na cztery koła quattro oraz również standardowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension o regulowanej wysokości zwiększają możliwości jazdy terenowej, a jednocześnie są niezmiennie dynamiczne i komfortowe na drodze utwardzonej. Karoseria Audi A6 allroad quattro zawieszona jest nawet o 45 mm wyżej niż klasycznego A6 Avant.

Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z kontrolą stopnia tłumienia jest w modelu A6 allroad quattro wyposażeniem standardowym i zestrojone zostało w ten sposób, by samochód ten zwiększył swe terenowe możliwości. W zależności od prędkości i od trybu ustawionego w systemie Audi drive select, zawieszenie może zmieniać swą wysokość. Podczas ruszania w trybach „auto” i „comfort” zawieszenie ustawione jest na standardowej wysokości 139 mm, którą można aktywnie regulować w zależności od osiąganej prędkości. Jeśli w systemie ustawiono najwyższe położenie karoserii, a prędkość pojazdu wynosi maksymalnie 35 km/h, cała karoseria unosi się o 45 mm. Z kolei po przekroczeniu tej prędkości, automatycznie się obniża. Przy prędkościach autostradowych – powyżej 120 km/h – karoseria obniża się o 15 mm. Jeśli A6 allroad quattro rusza w trybie „offroad”, a jego prędkość nie przekracza 80 km/h, karoseria automatycznie ustawia się o 30 mm wyżej niż standardowo. Podczas bardzo wolnej jazdy – do 35 km/h – w trybie „lift” karoseria unosi się o kolejne 15 mm, co daje aż 45 mm powyżej pozycji standardowej.

Oprócz specjalnego zawieszenia adaptacyjnego, Audi A6 allroad quattro oferuje inne funkcje komfortowe, w tym standardowo montowany układ kontroli zjazdu ze wzniesienia oraz asystenta kąta nachylenia, pomagające podczas jazdy w terenie. Wykonując jazdę w lekkim terenie kierowca może włączyć na ekranie systemu MMI odpowiednią funkcję, pokazującą aktualną wartość kąta nachylenia w kierunku wzdłużnym i poprzecznym, a w miejscach w których pojazd narażony jest na wywrócenie się, na ekranie ukazuje się specjalne ostrzeżenie. Na stromym zboczu układ kontroli zjazdu ze wzniesienia ogranicza prędkość do wartości ustalonej wcześniej przez kierowcę (od 2 do 30 km/h) i w razie potrzeby selektywnie i wybiórczo hamuje każdym z czterech kół. Na sypkich nawierzchniach, wykorzystując specjalną funkcję układu ABS, system zapewnia dodatkową moc hamowania na przednie koła. W trybie „offroad” systemu Audi drive select, wszystkie ważne systemy dynamicznego prowadzenia, aż po kontrolę stabilizacji, dostosowują się do warunków jazdy w terenie.

Nowe Audi A6 allroad quattro charakteryzuje się bardzo offroadowym wyglądem, który jest jeszcze bardziej uderzający niż u poprzednika. Ten rzucający się w oczy wygląd zewnętrzny oraz zindywidualizowane, uniwersalne rozwiązania zastosowane we wnętrzu samochodu, podkreślają jego mocny charakter. Specjalne dodatki na karoserii uwidaczniają niezwykłe cechy nowego A6 allroad quattro. W jego przodzie dominuje szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe o pionowym, aluminiowym użebrowaniu. Dolny przedni spojler oraz osłona podwozia również błyszczą kolorem aluminium. Typowe dla samochodów terenowych relingi na dachu, listwy okien, osłona podwozia, listwa dyfuzora oraz charakterystyczny pasek łączący ze sobą tylne światła, mogą być do wyboru w kolorze aluminium lub w kolorze czarnym. Osłony krawędzi nadkoli standardowo utrzymane są w kolorze szarym „scandium”. Opcjonalnie zamówić je można w kolorze nadwozia lub w błyszczącym kolorze czarnym. Na kontrastowych kolorystycznie listwach progowych umieszczono logotypy allroad.

Wnętrze pojazdu dostępne jest w trzech kolorach – w czerni, w kolorze beżowym „pearl” lub w kolorze brązowym „okapi”. Standardowo fotele obite są czarną tkaniną z dodatkami skóry. Alternatywnie dostępne są obicia w kolorach beżowym lub brązowym. Opcjonalnie zamówić można również obicie z perforowanej skóry Valcona. Zamiast standardowych paneli tapicerki w kolorze szarego grafitu, dostępne są dwa warianty paneli drewnianych i jeden wariant aluminiowy.

Jednostka napędowa 3.0 TDI dostępna jest w trzech wariantach mocy. Pierwszy z nich wytwarza 231 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 1750 do 3250 obr./min. Wystarcza to do rozpędzenia samochodu od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i dalej do osiągnięcia prędkości maksymalnej 250 km/h. Silnik 50 TDI wytwarza 286 KM i w przedziale od 2250 do 3000 obr./min. dostarcza 620 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna 250 km/h. Najmocniejsza z trzech wersji silnika 3.0 TDI generuje 349 KM mocy oraz 700 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Audi A6 allroad quattro 55 TDI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy.

Wszystke trzy jednostki TDI wyposażone są w technikę łagodnej hybrydy „mild hybrid” (MHEV = Mild Hybrid Electric Vehicle). MHEV sprawia, że jazda staje się jeszcze wygodniejsza oraz może zredukować spalanie w realnych warunkach drogowych nawet o 0,4 litra na 100 km. Układ MHEV pracuje w oparciu o nowy, 48 – woltowy główny system elektryczny.

Źródło: Audi