Trzy premiery Lamborghini na Shanghai Auto Show 2021

Podczas międzynarodowej wystawy samochodowej w Szanghaju Automobili Lamborghini po raz pierwszy zaprezentowało model Essenza SCV12. Obok hipersamochodu na stanowisku włoskiej marki miała miejsce m.in. regionalna premiera modelu Huracán STO oraz nowej serii Huracán Fluo Capsule, umożliwiającej jeszcze większą personalizację tego modelu.

Shanghai Auto Show 2021 był pierwszą okazją do stacjonarnego przedstawienia nowych aut marki Lamborghini. Limitowany do zaledwie 40 egzemplarzy model Essenza SCV12 to samochód na tor wyścigowy, legitymujący się mocą ponad 830 KM. Podczas targów odbyło się również lokalne przedstawienie Huracána STO oraz nowej serii Huracán Fluo Capsule, dedykowanej wersji EVO. Na stoisku znalazł się też SUV włoskiej marki, model Urus.

Za pomocą wideokonferencji chińską widownię przywitali Stephan Winkelmann, CEO Automobili Lamborghini oraz Francesco Scardaoni, dyrektor generalny Automobili Lamborghini regionu Azji i Pacyfiku. Podczas wirtualnego spotkania przedstawione zostały biznesowe osiągnięcia marki oraz jej nowe produkty.  – Automobili Lamborghini zamknęło rok 2020 z najwyższymi wynikami rentowności w historii oraz z drugą najwyższą wartością względem obrotów i sprzedaży. Rosnąca dynamika została utrzymana w 2021 roku, który rozpoczął się bardzo optymistycznie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dostarczyliśmy najwięcej samochodów w historii marki – powiedział Stephan Winkelmann, który po 5 latach wrócił za stery marki Lamborghini. – Jestem zaszczycony i dumny, że mogę znów prowadzić markę Lamborghini, szczególnie w tym kluczowym dla firmy momencie. Nowe plany rozwojowe pozwolą marce stać się jeszcze silniejszą, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie.

Lamborghini Essenza SCV12 na żywo

Premiera modelu Essenza SCV12 odbyła się wirtualnie w 2020 roku, ale dopiero teraz publiczność miała okazję zobaczyć ten samochód na żywo, z zachowaniem koniecznych standardów sanitarnych. Limitowana edycja Essenza SCV12, bezpośredniego następcy modeli Miura Jota i Diablo GTR, zostanie wyprodukowana w liczbie 40 egzemplarzy. W hipersamochodzie znajdzie się najmocniejszy wolnossący silnik V12, jaki kiedykolwiek oferowało Lamborghini, dostarczający ponad 830 KM. Moc jest przekazywana na wszystkie 4 koła za pośrednictwem nowej sekwencyjnej skrzyni biegów X-Trac, która została zaprojektowana jako strukturalny element podwozia. W połączeniu z tylną skrętną osią, rozbudowanym tylnym spoilerem i elementami aerodynamicznymi inspirowanymi Huracanem Super Trofeo EVO oraz GT3 EVO, zapewnia poziom docisku 1200 kg przy prędkości 250 km/godz. To wyższy wynik niż w samochodach GT3. Samochód jest dostępny w ekskluzywnych barwach Verde Selvans, Grigio Linx, Nero Aldebaran Gloss oraz Arancio California.

Essenza SCV12, jako pierwszy model GT opracowany zgodnie ze standardami bezpieczeństwa FIA, charakteryzuje się stosunkiem mocy do masy wynoszącym 1,66 KM/kg. Dzięki wykorzystaniu nowej generacji monokoku z włókna węglowego o dużej sztywności, zapewniono bezpieczeństwo kierowcy i pasażerowi bez potrzeby stosowania klatki. Każdy nabywaca modelu Essenza SCV12 zostanie członkiem ekskuzowanego klubu z dostępem do specjalnych programów Lamborghini, zapewniających m.in. udział w jazdach na znanych torach wyścigowych na świecie oraz w ekskluzywnych programach treningowych.

Huracán STO, Huracán EVO Fluo Capsule i Urus

Szanghajska wystawa zapewniła także chińskiej publiczności możliwość zobaczenia Lamborghini Huracana STO. Torowa wersja modelu, dostosowana do warunków drogowych, rozwija 640 KM i 565 Nm momentu obrotowego za pomocą 5,2-litrowego silnika V10. Tylnonapędowy pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 3 sekundy, od 0 do 200 km/godz. w 9 sekund, a prędkość maksymalna dochodzi do 310 km/godz..

Kolejną atrakcją na stanowisku Lamborghini była seria Huracán EVO Fluo Capsule, ale swoje miejsce znalazł tam również model Urus. W marcu tego roku, w czasie imprezy „Dni Prędkości” nad jeziorem Bajkał, samochód ten ustanowił rekord prędkości na dystansie 1000 metrów. Maksymalna wartość podczas sprintu wyniosła 298 km/h. Urus od momentu swojej premiery wyznacza standard mocy, osiągów i dynamiki jazdy w swojej klasie.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *