Toyota zaprezentowała Yarisa Cross Adventure

Japońska marka pokazała nowego Yarisa Cross w odmianie Adventure o bardziej uterenowionym charakterze. Przedsprzedaż samochodu rozpocznie się w drugim kwartale roku.

Wersja Adventure, która ma upodobnić to auto SUV-a, dołącza do wersji Executive, która została zaprezentowana w 2020 roku podczas światowej premiery tego modelu. Masywny wygląd nowego modelu podkreśla dolna część przedniego zderzaka oraz płyta ochronna tylnego zderzaka. Specyfikacja tej wersji auta zawiera też srebrne relingi dachowe oraz 18-calowe, ciemnoszare koła aluminiowe.

We wnętrzu Yarisa Cross Adventure charakter auta wyrażony został za pomocą detali wykończonych lakierem Piano Black oraz czarnej podsufitki. Siedzenia o dobrym trzymaniu bocznym wykonano ze skóry ekologicznej i są wykończone zgodnie z linią tej wersji, a przez tył, panel ekranu dotykowego i drzwi biegnie dekoracyjna linia w charakterystycznym dla Yarisa Cross kolorze Warm Gold. Kierownica oraz dźwignia zmiany biegów zostały obszyte skórą.

Yaris Cross Premiere Edition

Premiere Edition to najwyższa wersja wyposażenia odmiany Adventure, która wyróżnia się skórzanymi siedzeniami oraz specjalnie zaprojektowanymi 18-calowymi felgami. Auto otrzyma także w otwieraną elektrycznie klapę bagażnika z czujnikiem wykrywającym ruch stopą, wyświetlacz Head-up Display oraz dwukolorowe nadwozie. Limitowana wersja Premiere Edition będzie dostępna wyłącznie w premierowym roku 2021.

Yaris Cross – miejski SUV

Yaris Cross został zbudowany na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture), którą dzieli z nowym Yarisem hatchback. Ma jednak wyższą pozycję za kierownicą i zwiększony prześwit. Nowy model rozszerzy gamę SUV-ów Toyoty, dołączając do RAV4, czyli protoplasty i najlepiej sprzedającego się auta segmentu, oraz kompaktowego crossovera Toyota C-HR.

Platforma TNGA zapewnia wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości, a także wysokiej jakości zawieszenie, które sprawia, że auto prowadzi się zwinnie i pewnie, gwarantując wysoki komfort jazdy.

Napęd hybrydowy czwartej generacji dostępny jest we wszystkich wersjach Yarisa Cross. Jest oparty na 1,5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym o mocy 116 KM, pracującym w cyklu Atkinsona. Napęd ten zadebiutował w nowym Yarisie hatchback. Jego wydajność sprawia, że według przewidywań producenta emisja CO2 w napędzanym na przednie koła Yarisie Cross wynosi około 100 g/km, a w wersji z napędem AWD-i mniej niż 110 g/km.

W wersji Comfort z pakietem Style Yaris Cross jest standardowo wyposażony w przednie i tylne światła LED, w tym sekwencyjne tylne kierunkowskazy, które nadają autu zdecydowany charakter. W zależności od wybranego koloru nadwozia, na listwach bocznych umieszczono emblemat Yarisa Cross w kolorze srebrnym lub Warm Gold.

Inteligentny napęd AWD-i

Yaris Cross oferuje inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. System automatycznie przełącza się z napędu na przód na napęd na wszystkie koła w zależności od warunków na drodze.
Ponadto napęd AWD-i w standardzie ma dwa dodatkowe tryby – Trail i Snow, które kierowca może samodzielnie włączyć, żeby zwiększyć stabilność prowadzenia auta w wymagających warunkach.
Cały układ napędowy jest kompaktowych rozmiarów i ma niską masę, więc nie wpłynął negatywnie na oszczędność paliwa, za to zapewnia lepszą trakcję podczas jazdy po śliskich czy nieutwardzonych drogach.

Toyota Smart Connect

Yaris Cross oferuje klientom stabilne połączenie bezprzewodowe ze smartfonem za pośrednictwem Toyota Smart Connect – to pierwszy kluczowy model Toyoty, który oferuje tego rodzaju wsparcie obsługi różnych urządzeń mobilnych. Centralnym elementem systemu jest 9-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Łatwa w obsłudze nawigacja korzysta z aktualizacji map pobieranych z chmury, informacji o ruchu drogowym i wypadkach, a także wyszukiwarki punktów docelowych. Przy pomocy aplikacji MyT właściciele Yarisa Cross mogą przesyłać z telefonu do nawigacji plan podróży i ustawienia klimatyzacji jeszcze zanim wsiądą do auta. System pozwala też na zdalne otwarcie i zamknięcie samochodu. System będzie dostępny już od wersji Comfort z Pakietem Tech.

Toyota Teammate Advanced Park

Półautomatyczny system parkowania Toyota Teammate Advanced Park ułatwia zajęcie miejsca postojowego przy mniejszej liczbie manewrów dzięki kamerze 360 stopni. System automatycznie kieruje, przyspiesza i hamuje bez absorbowania kierowcy. Taki zestaw standardowo dostępny jest z układem monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), układem ostrzegania o ruchu z tyłu pojazdu z hamowaniem awaryjnym oraz układem detekcji przeszkód (ICS) z automatycznym hamowaniem, które poprawiają bezpieczeństwo i wygodę kierowców na zatłoczonych miejskich ulicach.

Toyota Smart Cargo

Samochód wyposażony jest w elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika z czujnikiem wykrywającym ruch stopą, a także regulowaną podłogę bagażnika, dzięki której można uzyskać bezpieczny schowek lub jeszcze większą przestrzeń bagażową. Bagażnik może zostać powiększony przez złożenie oparć tylnej kanapy, które są dzielone w proporcji 40:20:40, co pozwala na złożenie każdego siedzenia oddzielnie. Dzięki temu nie ma problemów z przewiezieniem nart, roweru czy kilku walizek na tygodniowy urlop. Bagaż można bezpiecznie przymocować za pomocą zaczepów.

Toyota Yaris Cross została zaprojektowana dla europejskich klientów i jest produkowana w Valenciennes we Francji. Auto będzie dostępne w przedsprzedaży w drugim kwartale roku, a oficjalna sprzedaż rozpocznie się we wrześniu tego roku.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *