Salon w Genewie – Hyundai i20 trzeciej generacji

Najnowszy Hyundai i20 otrzymał nowy design, bogaty system łączności oraz wiele nowoczesnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Po raz pierwszy model ten będzie dostępny także z 48-woltowym układem hybrydowym.

To już trzecia generacja i20, który po raz pierwszy został pokazany w 2008 roku. Miejski Hyundai będzie produkowany w Europie, w fabryce zlokalizowanej w Izmir w Turcji i zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Większa przestronność i widoczność

Nowy design koreańskiego auta inspirowany jest językiem projektowania Sensuous Sportiness marki Hyundai. W porównaniu do swojego poprzednika proporcje i20 nowej generacji stały się bardziej dynamiczne, a jednocześnie samochód z łatwością będzie poruszać się po obszarach miejskich. Wygląd poprawia obniżony dach (-24 mm), szersze (+30 mm) i dłuższe nadwozie (+5 mm), a także zwiększony rozstaw osi (+10 mm), dzięki czemu uzyskano jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Dodatkowo efekt wizualny wzmacniają nowo zaprojektowane 17-calowe felgi aluminiowe. Przestrzeń bagażnika została zwiększona o 25 litrów, oferując łącznie 351 litrów na bagaż. Natomiast niżej poprowadzona linia okien oraz okienko za tylnymi bocznymi drzwiami poprawiają widoczność. Stylowy charakter auta podkreślają sportowo wyglądające przednie i tylne zderzaki, a także nowa osłona chłodnicy. Widok z boku oddaje energetyczne proporcje auta, podkreślone odważnymi przetłoczeniami i unikalną konstrukcją słupka C.

Klienci i20 Nowej Generacji mogą wybierać spośród 10 kolorów nadwozia, w tym czterech nowych: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise i Brass..

Nowoczesna łączność i wysoka jakość dźwięku

Poza nowym wyglądem zewnętrznym, model i20 został wyposażony także w szereg innowacyjnych technologii. Miejski Hyundai oferuje wiodącą w klasie łączność, dzięki zastosowaniu szeregu zaawansowanych technologicznie funkcji. Apple CarPlay i Android Auto teraz dostępne są bezprzewodowo, co umożliwi Klientom jeszcze łatwiejsze korzystanie z funkcji smartfonów z systemem iOS lub Android. Elegancję i komfort wnętrza zwiększają nowy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala oraz środkowy 10,25 calowy ekran dotykowy. Oba ekrany zostały ze sobą wizualnie połączone. Ekran dotykowy oferuje również funkcję dzielenia ekranu, co pozwala na używanie kilku aplikacji jednocześnie.

Dzięki ładowarce indukcyjnej w konsoli środkowej, kierowcy i20 nie muszą już używać kabli do ładowania smartfonów. Dodatkowo dostępny jest port ładowania USB dla pasażerów z tyłu. Aby zapewnić jeszcze więcej rozrywki w samochodzie, w i20 Nowej Generacji zastosowano system premium audio firmy Bose. Osiem głośników, w tym subwoofer, rozmieszczonych jest w całym pojeździe, co gwarantuje dźwięk wysokiej jakości. Model i20 nowej generacji to pierwszy europejski model Hyundai, wyposażony w system Bose.  Hyundai i20 oferuje też technologię Bluelink, która zapewnia szeroki zakres usług łączności, takich jak Hyundai Live, a także funkcje zdalne, obsługiwane za pośrednictwem aplikacji na smartfony.

Bogaty pakiet bezpieczeństwa

Nowy Hyundai i20 został wyposażony w systemy Hyundai SmartSense i spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Wiele z zastosowanych tu funkcji po raz pierwszy dostępnych jest w samochodzie segmentu B. Pojazd został wyposażony m. in. w inteligentny tempomat (NSCC), który wykorzystuje zupełnie nowy system nawigacji do przewidywania zbliżających się zakrętów lub prostych na autostradach i dostosowuje prędkość pojazdu w celu bezpieczniejszej jazdy. Kolejna funkcja, inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), ostrzega kierowcę za pomocą dźwięku oraz wizualnie, gdy jedzie on zbyt szybko i przekracza limit prędkości. W połączeniu z ręcznym ogranicznikiem prędkości ISLA może nawet samodzielnie dostosować prędkość. Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) automatycznie steruje kierownicą, aby utrzymać samochód na środku pasa ruchu. Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) wykorzystuje radar do monitorowania tylnych narożników, a jeśli zostanie wykryty inny pojazd, na lusterkach zewnętrznych pojawi się ostrzeżenie wizualne. W razie potrzeby BCA hamuje, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć obrażenia od uderzenia. Natomiast ulepszony asystent unikania kolizji czołowych (FCA) może teraz wykrywać nie tylko samochody, ale także pieszych i rowerzystów.

Zupełnie nowy pakiet bezpieczeństwa chroni kierowców również przy niskich prędkościach, a także zapewnia większą wygodę podczas parkowania. Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) emituje ostrzeżenie w przypadku ryzyka kolizji z pojazdami jadącymi w poprzek podczas cofania. Asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA-R) automatycznie hamuje w przypadku ryzyka kolizji. Ponadto kierowcy mają również do dyspozycji asystenta parkowania (PA). Asystent parkowania pozwala na półautonomiczne parkowanie, z wykorzystaniem szeregu czujników i oprogramowania, które współpracują ze sobą, aby pomóc kierowcom zmieścić się w ciasne miejsca. Inne funkcje bezpieczeństwa dostępne w nowym i20 to asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) i asystent świateł drogowych (HBA).

Hyundai i20 Nowej Generacji będzie również wyposażony w system eCall, który umożliwia pasażerom samochodu skontaktowanie się ze służbami ratunkowymi po naciśnięciu jednego przycisku. Ponadto system aktywuje się automatycznie, jeśli zostaną uruchomione poduszki bezpieczeństwa.

Lepsze osiągi nowej gamy silników

Oferując do wyboru dwa silniki z trzema skrzyniami biegów, i20 odpowiada na potrzeby różnych preferencji kierowców i oferuje jeszcze wydajniejszą jazdę. Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest w dwóch wersjach o mocy 100 KM lub 120 KM. Po raz pierwszy oferowany jest również 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy, w wersji 100 lub 120 KM, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 3-4 proc. Do wyboru z 48-woltowym układem hybrydowym jest siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) lub przekonstruowana sześciobiegowa manualna skrzynia biegów (iMT). Silnik 1.0 T-GDi/100 KM bez 48-woltowego układu hybrydowego dostępny jest z automatem 7DCT lub manualną 6-biegową skrzynią biegów. Bazowy silnik 4-cylindrowy 1.2 MPi osiąga moc 84 KM i łączony jest pięciobiegową manualną skrzynią biegów.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *