Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – model, który wyłamuje się z obowiązujących w tym segmencie kanonów. Francuska firma jest jednym z pierwszych producentów popularnych samochodów, który proponuje w Europie SUV-a o wyglądzie coupé. Dotychczas takie wersje nadwozia oferowały głównie marki premium.
Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Megane, Kadjar) o auto z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój. Oferowany w Europie model Arkana został zbudowany na modułowej platformie CMF-B, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura.
Samochód będzie dostępny z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku). Auto ma napęd na przód i na razie nie ma planów wprowadzenia na rynek wersji 4×4.
Arkana jest produkowana w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. W Polsce zamówienia na ten samochód będzie można składać od maja tego roku, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach dealerskich Renault w czerwcu (wersja TCe) oraz w lipcu (wersja E-TECH Hybrid). Cennik rozpoczyna się od kwoty 111 900 zł.
Więcej informacji na temat tego modelu i pierwsze wrażenia z jazdy Renault Arkaną opublikujemy w kolejnym wydaniu magazynu „Menadżer Floty”.
(TSz)