[RELACJA/PREMIERA] Mercedes pnie się w górę i prezentuje na polskim rynku nową Klasę E All-Terrain

Spółka Mercedes-Benz Polska zakończyła miniony rok z dobrymi wynikami. Obroty w 2016 roku wyniosły 5 137 mln zł ,co stanowi o 37% lepszy wynik niż 12 miesięcy wcześniej. Marka odnotowała również wzrost sprzedaży. W przypadku pojazdów osobowych było to 36%, dla aut dostawczych 26%, a dla ciężarowych – 18%. Wyniki zostały przedstawione podczas konferencji, która odbyła się dziś, 26 stycznia. Przy okazji został zaprezentowany nowy model – Klasa E All-Terrain.

Pojazdy osobowe

Rok 2016 zakończył się dla Mercedes-Benz Cars dość owocnie. Od stycznia do grudnia sprzedano na świecie 2 083 888 samochodów osobowych Mercedes-Benz. Doliczając do tego markę Smart wynik ten wzrasta do 2 228 367 pojazdów. Daje to prowadzenie w klasie aut premium, na świecie.

Również w Polsce wyniki są dobre. Przez 12 miesięcy zeszłego roku zarejestrowano 12 019 osobowych samochodów Mercedesa. W porównaniu do 2015 roku jest to o 36% lepszy wynik (88 58 szt.). Warto podkreślić, że dzięki takiemu wzrostowi Mercedes-Benz jest liderem wśród marek premium.

W minionym 2016 roku Mercedes znacząco unowocześnił i powiększył swoją gamę produktową. Swoje premiery miały takie auta jak: nowa Klasa E (Limusine, kombi oraz usportowiona odmiana AMG), Klasa C Kabriolet, GLC Coupé, Klasa S Maybach Guard, Klasa S 600 Maybach Pullman Guard, Klasa S Kabriolet, AMG GT R oraz AMG GT Roadster/GT C Roadster. Facelifting przeszły modele CLA, GL/GLS, SLK/SLC oraz SL.

W Polsce najchętniej wybieranym autem była Klasa C (1850 sztuk). Równie dużym zainteresowaniem cieszyły się modele GLA oraz Klasa E. Największy wzrost sprzedaży osiągnęły natomiast GLE oraz GLE Coupé.

Warto zaznaczyć, że Polska jest czwartym rynkiem na świecie pod względem sprzedaży usportowionych pojazdów Mercedes-AMG. Specjalny oddział niemieckiego producenta dostarczył klientom z całego świata w 2016 toku prawie 100 tys. pojazdów. Jest to o 44,2% lepszy wynik niż 12 miesięcy wcześniej. Również rodzina AMG w minionym roku się powiększyła. Przede wszystkim doszły do niej odmiany 43 AMG. Co ciekawe najwięcej sprzedano na świecie GLE Coupé AMG oraz najmocniejszych odmian aut kompaktowych. Również odmiana C63 AMG Coupé została doceniona przez klientów. Największymi rynkami zbytu Mercedes-AMG były USA, Niemcy, Chiny oraz Polska. Warto dodać, że w kraju nad Wisłą sprzedano 1108 szt. aut z logo AMG. Najpopularniejszymi były: GLE 43 AMG Coupé, A 45 AMG oraz G 63 AMG.

Pojazdy dostawcze

Pod względem pojazdów dostawczych, Mercedes zakończył rok na plusie. Liczba rejestracji nowych samochodów dostawczych zwiększyła się o 25,5% (6543 pojazdów), a klienci najczęściej wybierali Sprintera.

Poza Klasą V (666 sztuk), która która skierowana jest do nabywców prywatnych, i Vito (1068 sztuk) portfolio modeli średniej wielkości obejmuje również kampery Marco Polo i Marco Polo ACTIVITY. Wszystkie te pojazdy odnotowują systematyczny wzrost w liczbie rejestracji. Od stycznia do grudnia 2016 roku sprzedano 1744 pojazdy (+23%). Nie zmniejszył się również popyt na Sprintera. Porównując dane rok do roku, osiągnął on w 2016 roku lepszy wynik o 28% (4163 sztuk). Natomiast najmniejszy oferowany dostawczak Mercedesa – Citan, został sprzedany w liczbie 636 sztuk. Jest to 20% lepszy wynik niż przed 12 miesiącami.

Pojazdy ciężarowe

Rynek nowych samochodów ciężarowych w Polsce w 2016 r. wzrósł o 18,7% (z 21 475 w 2015 do 25 500 szt. w roku ubiegłym). Mercedes-Benz Truck zarejestrował w okresie od stycznia do grudnia 3842 pojazdów. Stanowi to wzrost o ponad 8% w stosunku do roku 2015 i daje marce 15,1% udziału w rynku.

She’s Mercedes

Mercedes zwraca też uwagę na potrzeby swoich klientów a dokładniej klientek. W końcu wg badań kobiety kumulują już w swoich rękach majątek równy trzykrotnemu PKB Chin i wpływają na 80% decyzji zakupowych. W Polsce kobiety stanowią już ponad 20% klientów Mercedesa, a w segmencie aut kompaktowych nawet 35%.

„She’s Mercedes” to inicjatywa Mercedes-Benz, dzięki której marka może lepiej spełniać potrzeby i oczekiwania kobiet. Oferuje im platformę networkingową i pomoc w rozwiązywaniu problemów w trzech głównych obszarach życia współczesnej kobiety:

  • mobilność
  • edukacja w dziedzinie zarządzania budżetem
  • usługi finansowe.

Centrum inicjatywy stanowi serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata, które wzajemnie się inspirują, dzielą spostrzeżeniami na temat osiągnięć w pracy zawodowej, życia prywatnego, realizowania pasji i właściwego zbalansowania wszystkich dziedzin życia. W Polsce inicjatywa spotkała się z wielkim zainteresowaniem aktywnych kobiet.

Sieć dealerska

Podczas spotkania prasowego mogliśmy się również dowiedzieć, że w roku 2016 została rozbudowana i zaplanowana infrastruktura dealerska w kraju. Wielu partnerów zaplanowało swój rozwój aż do roku 2020.

Konkretne inwestycje prowadzone w 2016 roku przekroczyły budżet 70 mln złotych. Powstały dwa nowe salony. Jeden we Wrocławiu, a drugi w Kaliszu. Ta pierwsza inwestycja jest jedną z największych (pięć pięter) i najnowocześniejszych stacji dealerskich w Polsce.

W ramach konsolidacji sieci dealerskiej Grupa Wróbel przejęła również prowadzoną dotychczas przez firmę Eurotruck lokalizację dealerską w Straszynie pod Gdańskiem. W końcowej fazie rozwoju znalazł się również nowy salon Grupy Zasada. Jego otwarcie zaplanowane jest na ten rok.

Nowa Klasa E All-Terrain

Wisienką na torcie podsumowania zeszłorocznej sprzedaży była pierwsza premiera czwartej odmiany Mercedesa Klasy E. Tym razem była to wersja All-Terrain. Jest to auto, które zostało zbudowane z myślą o osobach aktywnych, lubiących zjechać z utartych szklaków. Poza tym samochód charakteryzuje się podniesionym nadwoziem, dodatkowymi plastikami ochronnymi oraz napędem na obie osie 4MATIC.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *