Porsche Macan z elektrycznym silnikiem na testach

Napędzane energią elektryczną Porsche Macan pomyślnie przeszło testy na terenie centrum rozwoju w Weissach. Teraz zakamuflowane prototypy po raz pierwszy wyruszają poza bazę Porsche.

Wprowadzenie na rynek w pełni elektrycznego Porsche Macan – pierwszego modelu tej marki zbudowanego na platformie Premium Platform Electric (PPE) – zaplanowano na 2023 rok. Jeszcze w tym roku niemiecki producent zamierza zaprezentować kolejnego konwencjonalnego następcę obecnego Macana, którego najnowszy model będzie również oferowany z silnikami spalinowymi.

Zanim w pełni elektryczny Macan trafi na rynek, jego prototypy pokonają łącznie około 3 milionów testowych kilometrów na całym świecie, w różnych warunkach drogowych. Konstruktorzy mogą przy tym korzystać z doświadczenia zebranego wcześniej w wirtualnej przestrzeni. Cyfrowy rozwój i wirtualne testy pozwalają nie tylko oszczędzać czas i koszty. Zamiast prawdziwych samochodów inżynierowie używają do tego celu cyfrowych prototypów, czyli modeli obliczeniowych, które z dużą dokładnością odtwarzają właściwości jezdne, poszczególne systemy i jednostki napędowe rzeczywistego pojazdu. Na potrzeby symulacji prowadzonych w różnych dziedzinach rozwoju, takich jak: aerodynamika, zarządzanie energią, obsługa oraz akustyka, stworzono 20 prototypów. Zebrane dane wykorzystuje się do tworzenia kompletnego, na początku wirtualnego pojazdu.

Na bazie danych uzyskanych z symulacji zbudowano pierwsze fizyczne prototypy elektrycznego Porsche Macan, którego niektóre elementy wykonano ręcznie albo przy użyciu specjalnych narzędzi. Następnie, w oparciu o rezultaty wirtualnego procesu „szlifowania”, będą one regularnie modyfikowane. I odwrotnie: wyniki testów drogowych zostaną bezpośrednio uwzględnione w cyfrowym rozwoju tego modelu.

Wymagający program testów elektrycznego Porsche Macan, prowadzony w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych, obejmuje także ładowanie oraz monitoring pracy wysokonapięciowego akumulatora, który musi spełniać bardzo rygorystyczne normy. Podobnie jak Taycan, model Macan z instalacją 800 V będzie oferował osiągi typowe dla Porsche.

Według zapowiedzi producenta, elektryczny Macan ma być najbardziej sportowym modelem w swoim segmencie.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.