Opel Mokka AD 2021 już na rynku [GALERIA]

Nowy Opel Mokka zapowiada przyszły kierunek stylistyczny niemieckiego producenta i jest pierwszym modelem marki z nowym panelem przednim o nazwie Opel Vizor, deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Auto oferowane jest zarówno z napędem elektrycznym, jak i z silnikami spalinowymi. W podstawowej wersji z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo/100 KM kosztuje 79 990 zł.

Nowością jest również przeprojektowany znak Blitz, czyli błyskawica Opla, a także centralnie umieszczona nazwa modelu na tylnej klapie. Jak już wspomnieliśmy, model ten jest od samego początku sprzedawany zarówno z napędem elektrycznym, jak i z silnikami spalinowymi, w tym z 110-konnym Dieslem o pojemności 1,5 l.

Odświeżona stylistyka

Nowy model zwraca uwagę dopasowanymi proporcjami i dopracowaniem  w najdrobniejszych szczegółach. Krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół podkreślają odważną sylwetkę kompaktowego pięciomiejscowego modelu o długości 4,15 metra. Przód jest zdominowany przez panel przedni Opel Vizor. Osłania on „twarz” nowego Opla jak przyłbica kasku, integrując przedni wlot powietrza, reflektory LED i zaprojektowany na nowo znak Blitz w jeden spójny element. Nazwę modelu po raz pierwszy umieszczono pośrodku tylnej pokrywy. Słowo „Mokka” jest zapisane specjalną czcionką, która w zamyśle jej twórców ma kojarzyć się z techniką, płynnością i dynamiką.

Stylistyczna przejrzystość panuje również we wnętrzu. Nowy Pure Panel to zestaw dwóch wyświetlaczy, które pomagają skupić się na najważniejszych informacjach. W przeciwieństwie do kokpitów przeładowanych danymi i przełącznikami Pure Panel jest bardzo czytelny. Wszystkie komunikaty są uporządkowane i natychmiast zrozumiałe. Projektanci Opla zadbali o to, by obsługa systemu była intuicyjna i nie rozpraszała kierowcy. Najważniejsze funkcje wciąż są sterowane przyciskami, więc nie trzeba się do nich przebijać przez wielopoziomowe menu.

Stylistyka nadwozia nowej Mokki jest nie tylko odważna, ale także wydajna aerodynamicznie –współczynnik oporu powietrza (cD) wynosi zaledwie 0,32, co oznacza jeden z najniższych wyników w tym segmencie.

Napęd elektryczny lub nowoczesne silniki spalinowe

Nowa Mokka jest dostępna w wersji w pełni elektrycznej, jak również z silnikami spalinowymi – dzięki multienergetycznej platformie CMP.  Oferowane silniki benzynowe i wysokoprężny oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wg danych producenta, wszystkie zespoły napędowe zadowalają się dość umiarkowaną ilością paliwa  (zużycie paliwa według NEDC1: 4,9–3,8 l/100 km; emisja CO2: 113–99 g/km). Silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiostopniowym automatem z manetkami zmiany biegów umieszczonymi pod kierownicą.

Ponadto zespół inżynierów z Rüsselsheim szczególnie postarał się o znaczące obniżenie masy w porównaniu z poprzednią generacją modelu, redukując ją nawet o 120 kg, a także o zwiększenie sztywności nadwozia. Korzyści są oczywiste: nowa Mokka zużywa znacznie mniej energii, a jednocześnie jest dużo bardziej elastyczna i dynamiczna oraz dostarcza więcej przyjemności z jazdy.

Napęd elektryczny Mokki-e rozwija moc aż 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według cyklu WLTP2 akumulator o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie do 324 kilometrów na jednym ładowaniu. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy — Normal, Eco i Sport. Dzięki 50 kWh akumulatorowi Opel Mokka‑e może przejechać na napędzie w pełni elektrycznym do 324 kilometrów (według WLTP2).
Co ważne, dostępne są wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta ośmioletnią gwarancją (lub 160 000 km).

Matrycowe reflektory IntelliLux LED i systemy wspomagające kierowcę

Nowa Mokka pozostaje wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Przykładami takich systemów są tempomat (ACC) i aktywne utrzymywanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym niespotykane w tym segmencie rynku adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty Mokki są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, asystent automatycznego parkowania, system Flank Guard oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Oferta obejmuje także systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7‑calowym dotykowym kolorowym wyświetlaczem oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Monitory są zintegrowane z nowym kokpitem Pure Panel i zwrócone ku kierowcy. Wyświetlacz centrum informacyjnego kierowcy ma przekątną 12 cali.

Dopracowana konstrukcja foteli od lat jest wizytówką Opla. Klient może zamówić zarówno sportową Alcantarę, jak i klasyczną skórę, a najwyższa opcja obejmuje podgrzewany skórzany fotel kierowcy z funkcją masażu. Kierowca i pasażer z przodu mogą umieścić swoje telefony na specjalnej półce w konsoli centralnej, gdzie kompatybilne smartfony mogą być ładowane indukcyjnie .

Nową Mokkę można już zamawiać w polskich salonach Opla. W podstawowej wersji z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo/100 KM auto kosztuje 79 990 zł, Diesel 1.5/110 KM wyceniono na 89 750 zł, natomiast za wersję z elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM trzeba zapłacić 139,900 zł.

Oprac. Tomasz Szmandra

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *