Nowy Opel Corsa w wersji elektrycznej

W nowej, szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu do 337 km. Miejski Opel został wyposażony także w nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz matrycowe reflektory IntelliLux LED.

Corsa-e Edition jest już wyposażona w automatyczną i zdalnie sterowaną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, system multimedialny z radiem i 7‑calowym ekranem dotykowym kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto oraz cyfrowy kokpit. Dopłaty nie wymagają również, między innymi, alarm przedkolizyjny z funkcjami hamowania awaryjnego i rozpoznawania pieszych, aktywny asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych i tempomat. Wyższa wersja wyposażenia nosi nazwę Elegance. Corsa‑e Elegance zaspokoi niemal wszystkie oczekiwania. W tym przypadku do wyposażenia standardowego należą także reflektory EcoLED, 16‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz obszyta skórą kierownica. Nowa generacja Corsy jest także jednym z najlepiej wyposażonych samochodów pod względem bezpieczeństwa w swoim segmencie.

Moc 136 KM, zasięg do 337 km

 W nowej Corsie‑e zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu do 337 km według WLTP1 pięciomiejscowa Corsa‑e jest samochodem, z którego można swobodnie korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: z ładowarki naściennej Wallbox, na stacji szybkiego ładowania lub przez kabel z domowego gniazdka. Akumulator jest objęty gwarancją na 8 lat/160 000 kilometrów.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa‑e wykorzystuje zapas energii bardziej efektywnie.

Układ napędowy Corsy‑e pozwala na maksymalną przyjemność z jazdy bez emisji spalin. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością, zwrotnością i dynamicznymi osiągami. Corsa‑e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy, dorównując pod tym względem samochodom sportowym. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h i jest ograniczona elektronicznie.

O dynamice Corsy‑e decyduje nie tylko synchroniczny silnik elektryczny ze stałymi magnesami, ale także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotnym, praktycznym i dobrze rozplanowanym pięciomiejscowym samochodem. Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym koła nie tylko świetnie się prezentują, ale także przyczyniają się do poprawy efektywności pojazdu. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową. Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym i dynamice. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy. Wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.

Do ogrzewania i schładzania wnętrza Corsy‑e zastosowano pompę ciepła. Takie rozwiązanie jest bardziej wydajne w porównaniu z konwencjonalnym układem ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, ponieważ pobiera mniej energii z akumulatora, co przekłada się na większy zasięg.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w wyższych segmentach rynku. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Corsa‑e może być także opcjonalnie wyposażona w szczególnie wydajne reflektory EcoLED zużywające nawet o 80 procent energii mniej w porównaniu z żarówkami halogenowymi bez uszczerbku dla intensywności światła. Wręcz przeciwnie — dzięki specjalnej konstrukcji odbłyśników reflektory LED zamieniają noc w dzień.

Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie pojazdu zapewniają wymiernie wyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki nowej przedniej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych „zauważa” teraz więcej informacji, w tym znaki wyświetlane na tablicach diodowych. Na ekranie zestawu wskaźników podawane są również informacje o ograniczeniach prędkości zapisanych w systemie.

Nowa Corsa może także zostać po raz pierwszy wyposażona w radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Corsa-e posiada również funkcję aktywnego asystenta pasa ruchu, który dokonuje łagodnej korekty toru jazdy, w przypadku opuszczenia przez samochód pasa ruchu bez wiedzy kierowcy. System utrzymuje także pojazd pośrodku pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat pilnuje zadanej odległości od pojazdu poprzedzającego, wykorzystując do tego radar i obraz z kamery. Dodatkową funkcją systemu jest wspomaganie jazdy w korku ulicznym poprzez samoczynne hamowanie nawet do pełnego zatrzymania i jazdę za pojazdem poprzedzającym. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.

„OpelConnect” i „myOpel”

Nowe systemy multimedialne — w tym Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem — zapewniają kompleksową łączność kierowcy i pasażerom. Corsa‑e oferuje również nową usługę OpelConnect. O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Nawigacja Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system eCall. Za pomocą sterowania e-Funkcji zdalnych i aplikacji „myOpel” na smartfona klienci mogą sprawdzać stan naładowania akumulatora, ustawiać czas ładowania lub programować temperaturę wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *