Nowy Ford Transit Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony został dodany do portfolio pojazdów użytkowych marki. Model ten będzie można zamówić w całej Europie już w grudniu, a dostawy samochodów rozpoczną się na początku 2018 roku.
Nowy Transit Custom bazuje na sukcesach swojego poprzednika, który stał się najlepiej sprzedającym się furgonem w swoim segmencie w 2015 i 2016 roku i nadal jest liderem rynkowym z 86 400 sprzedanymi samochodami od stycznia do września 2017 roku.
Napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0 l, przekonstruowany Transit Custom może obecnie zaoferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km. Jednotonowy van ma zapewniać kierowcom idealne warunki do pracy w mobilnym biurze. Zupełnie nowe nadwozie oferuje najlepszą w swojej klasie ładowność, zwiększony komfort i ergonomię, a także łatwy w obsłudze system SYNC 3 lub MyFord Dock. Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się technologie takie, jak inteligentny tempomat.
Nowa generacja Transita Custom wskazuje także, w jakim kierunku rozwijać się będzie gama dostawczych Fordów. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji tego modelu, czyli Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. Wykorzystuje zaawansowany system napędu hybrydowego, którego celem jest umożliwienie uzyskania bezemisyjnego zasięgu przekraczającego 50 km. Samochód posiada też silnik spalinowy – wielokrotnie już nagradzaną jednostkę benzynową Ford EcoBoost o pojemności 1 litra, który umożliwia zwiększanie zasięgu jazdy elektrycznej, pracując jako tzw. range extender. Hybrydowy elektryczny samochód dostawczy rozpocznie jazdy testowe u klientów w Londynie w grudniu tego roku.
Nowy Ford Transit Custom jest napędzany przez najnowocześniejszy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue, który został wprowadzony do tego modelu w 2016 roku. Dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając znaczne ograniczenie kosztów eksploatacji i lepsze osiągi w porównaniu z 2.2-litrowym poprzednikiem. Przy czym zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 13 procent, a moment obrotowy wzrósł o 20 procent. Nowy Transit Custom oferuje użytkownikom samochodów dostawczych szeroką paletę możliwości, jak: dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z dopuszczalną masą całkowitą od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi oraz van z podwójną kabiną.
Samochód marki spod znaku błękitnego owalu jest też pierwszym pojazdem dostawczym dysponującym inteligentnym ogranicznikiem prędkości (Intelligent Speed Assist), który pomoże zapobiec przekraczaniu dozwolonych prędkości i pozwoli uniknąć grożących za to dolegliwych kar dla kierowcy. System ten umożliwia automatyczną regulację maksymalnej prędkości, utrzymując ją w dopuszczalnych w danym miejscu granicach, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu systemu rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) do odczytywania znaków ograniczenia prędkości. Nowy model jest pierwszym samochodem Forda oferującym na rynku europejskim system informacji o obiektach w martwym polu widzenia, z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym (Cross Traffic Alert).
Producent nie pominął także najbardziej dynamicznej wersji Sport. Ta ponownie znajdzie się w ofercie Forda z silnikiem o mocy 170 KM, dostępna w szerokiej gamie ośmiu różnych wersji nadwozia i układu siedzeń, w tym wersje van, kombi i o podwójnej kabinie, także w wersjach z krótkim i długim rozstawem osi.Charakterystyczne dla wersji Sport podwójne paski na masce silnika i detale nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla nowego modelu. Nowe są także dwubarwne paski w kolorze czarnym z akcentami pomarańczowymi lub srebrnymi. Sportowy styl wyczuwalny jest również w elementach wnętrza kabiny. Tapicerka Ebony jest częściowo skórzana i łączy nowe tkaniny oraz skórzane zagłówki.
Źródło: Ford