Od rynkowego debiutu pierwszego Megane w 1995 roku marka Renault sprzedała na całym świecie 7 milionów sztuk czterech generacji tego modelu. Najnowsza gama tego modelu obejmie także sportowe wersje, sygnowane znakiem R.S., które zdobyły pozycję już niemal kultowych aut w tym segmencie, jak np. wersja R.S. Trophy-R oraz hybrydową odmianę Plug-In.
Megane jest pierwszym kompaktowym modelem Renault dostępnym także w wersji z doładowywanym napędem hybrydowym. Napęd E-Tech Plug-in ma zalety silnika elektrycznego ― cichą pracę i błyskawiczne reakcje. Nowy układ został skonstruowany z zastosowaniem technologii opracowanych przez Alians i dział konstrukcyjny Renault. Wykorzystano w nim ponad dziesięcioletnie doświadczenie Renault nabyte w samochodach elektrycznych oraz podczas startów w Formule 1.
Nowe Renault Megane oferuje nowoczesne wnętrze ułatwiające prowadzenie samochodu. Jest wyposażone w system multimedialny Easy Link z ekranem o przekątnej 9,3” oraz cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2”. System inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach jest ergonomiczny i funkcjonalny. To doskonały przykład technologii przyjaznej dla użytkownika.
Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. Easy Pilot, czyli asystent jazdy w korku i na autostradzie ― system jazdy autonomicznej poziomu 2. Auto wyposażono w nowe reflektory LED Pure Vision dostępne w standardzie już od pierwszej wersji wyposażenia.
Dzięki licznym wersjom nadwozia (hatchback, kombi, R.S. Line, R.S. i R.S. Trophy) oraz szerokiej gamie silników, w tym z nowym doładowywanym napędem hybrydowym E-Tech Plug-In, nowe Renault Megane może trafić w gusta bardzo różnych grup klientów.
Nowe Renault Megane pojawi się w sprzedaży latem tego roku.
(T.Sz)
Źródło: Informacja prasowa