Nowa Kia Sportage jeszcze w tym roku [GALERIA]

Kia Europe zaprezentowała nowy model Sportage w wersji na rynki europejskie. Auto skonstruowane w oparciu o platformę N3 przystosowaną do zelektryfikowanych układów napędowych – zarówno hybrydowych, jak i hybrydowych typu plug-in – zadebiutuje podczas salonu samochodowego IAA Mobility w Monachium (7-12 września), a jego sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Kia piątej generacji została zbudowana na płycie podłogowej N3, którą wykorzystuje już siostrzany model Hyundai Tucson. Sportage AD 2021 wyróżnia się odważną, futurystyczną stylistyką nadwozia z czarną osłoną chłodnicy oraz światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Do tego dochodzą takie elementy jak szerokie nadkola, gładkie powierzchnie zderzaka oraz wariant kolorystyczny z dachem polakierowanym na czarno. Po raz pierwszy w historii Sportage’a w gamie znajdzie się wariant X-Line z inaczej zaprojektowanym zderzakiem, dodatkowymi progami bocznymi i zakrzywionymi relingami na dachu. We wnętrzu do wyboru będzie tapicerka siedzeń w kolorze czarnym lub zielonym z eleganckim pikowaniem oraz dodatkowe elementy ozdobne.

Większe nadwozie

Europejska odmiana Kii Sportage mierzy od zderzaka do zderzaka 4515 milimetrów, jest zatem o 8,5 centymetra krótsza niż niedawno zaprezentowana odmiana na rynek koreański. W porównaniu z poprzednią generacją nowy SUV jest jednak o 30 mm dłuższy oraz dysponuje o 10 mm większym rozstawem osi. W układzie kabiny pasażerskiej uwagę przykuwa zakrzywiony ekran centralny o przekątnej 12,3 cala, dzięki któremu deska rozdzielcza wygląda na szerszą i smuklejszą niż jest w rzeczywistości. Łatwość użytkowania poprawia dostępność fizycznych przycisków i przełączników oraz szereg schowków w kabinie pasażerskiej.

Benzyna, Diesel i PHEV

Europejska wersja nowej Kii różni się również m.in. modyfikacjami, które wpłynęły na pracę układu kierowniczego i zawieszenia, jak również na komfort jazdy. Do gamy napędowej trafią najnowszej generacji silniki benzynowe i wysokoprężne wspomagane pracą instalacji elektrycznej. Ważne miejsce zajmie odmiana hybrydowa z technologią PHEV (Plug-in), która stanowi połączenie jednostki spalinowej 1.6 T-GDI i elektrycznej 66,9 kW wraz z zestawem akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 13,8 kWh. Moc systemowa układu wynosi 265 koni mechanicznych. W trybie jazdy „na prądzie” samochód może przejechać dystans około 55 kilometrów. Jak twierdzą wiarygodne źródła, pełnej wersji elektrycznej nie będzie, ponieważ akurat ten segment rynkowy zajmie model Kia EV6.

Na listę wyposażenia trafi terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby poprawić trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz ustawienia terenowego do wyboru są również programy Comfort, Eco lub Sport.

Na razie nie podano cen nowej Kii Sportage, ale zgodnie z zapowiedzią producenta jego sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.