Nowa Honda Jazz debiutuje w Polsce

Po raz pierwszy, po okresie przerwy spowodowanym pandemią koronawirusa, uczestniczyliśmy w prezentacji nowego modelu samochodu, która nie odbywał się online. Generalny importer Hondy w naszym kraju zorganizował w Warszawie jazdy testowe najnowszym Jazzem, który w Europie będzie oferowany jedynie z napędem hybrydowym.

Na rynku europejskim, w tym także polskim, nowa Honda Jazz oferowana jest tylko w wersji hybrydowej, która obejmuje dwa elektryczne silniki współpracujące z jednostką spalinową 1.5 DOHC i-VTEC oraz baterię litowo-jonową. Według oficjalnych danych fabrycznych, tak wyposażony model rozwija moc systemową na poziomie 109 koni mechanicznych oraz do 253 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera około 9,4 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów przeniesienie napędu realizuje elektronicznie sterowana, jednostopniowa przekładnia (e-CVT) o stałym przełożeniu.

Przewidziano trzy profile jazdy: tryb elektryczny EV Drive (akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy), hybrydowy Hybrid Drive (motor benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego), a także tryb silnika spalinowego Engine Drive (mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i kołami).

Podobnie jak poprzednie wersje, tak i najnowsze wcielenie Hondy Jazz wyróżnia się jednobryłową, zwartą sylwetką nadwozia oraz zaskakująco przestronną kabiną pasażerską. W ramach wprowadzonych modyfikacji aż o połowę zwężono natomiast słupek „A”, co znacząco poprawiło widoczność do przodu. Zbiornik paliwa znajduje się w centralnym punkcie podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje system Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach oraz swobodnego kształtowania przestrzeni bagażowej.

Uzupełnieniem oferty jest tzw. outdoorowa wersja Jazz Crosstar, która wyróżnia się: podwyższonym prześwitem, zintegrowanymi relingami dachowymi i zmodyfikowanym układem graficznym atrapy chłodnicy.

Zgodnie z oficjalną specyfikacją, nowa Honda Jazz kosztuje na polskim rynku od 93 900 złotych. W skład wyposażenia standardowego wchodzi m.in. automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka boczne, podgrzewane przednie fotele, układ składania tylnej kanapy Magic Seats, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS), wspomaganie ruszania pod górę (HSA) oraz tempomat adaptacyjny. Auta już można zamawiać u dealerów Hondy w całym kraju.

Ceny poszczególnych wersji Hondy Jazz:

– 1.5 i-MMD Hybrid Comfort: od 93 900 zł

– 1.5 i-MMD Hybrid Elegance: od 98 900 zł

– 1.5 i-MMD Hybrid Executive: od 105 900 zł

Ceny wersji Honda Jazz Crosstar:

– 1.5 i-MMD Hybrid Crosstar Executive: od 112 900 zł

– 1.5 i-MMD Hybrid Crosstar Executive (czarny dach): od 114 400 zł

Tekst i zdjęcia: Tomasz Szmandra

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *