Nissan e-NV200 w wersji XL

Nissan zareagował na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy obsługujące ostatni odcinek dystrybucji, prezentując elektryczny miejski furgon e-NV200 w wersji XL Voltia.  Auto ma powiększoną do 8 m3 przestrzeń ładunkową, umożliwiające szybkie ładowanie akumulatorów złącze CHAdeMO oraz mniejszy promień zawracania, który ułatwia manewrowanie. W Polsce będzie oferowane od czerwca.

W pełni elektryczny samochód został oparty na sprawdzonym Nissanie e-NV200, który już teraz jest najchętniej wybieranym bezemisyjnym pojazdem przez największe europejskie firmy obsługujące ostatni etap dostawy towarów. Model ten ceniony jest m.in. za to, że porusza się niemal bezgłośnie i nie emituje spalin.

Mimo coraz bardziej rygorystycznych norm emisji oraz ograniczeń wjazdu samochodów do centrów miasta zapotrzebowanie na dostawy na ostatnim odcinku dystrybucji w strefach zurbanizowanych wcale się nie zmniejsza. Firmy – duże i małe – muszą pozostać konkurencyjne i znaleźć sposób na optymalizację swojej działalności powiedział Manuel Burdiel, dyrektor generalny ds. sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych i rozwoju działalności w Nissan Europe.

Nissan e-NV200 XL Voltia poszerza ofertę rodziny modeli e-NV200 i oferuje imponującą pojemność przedziału ładunkowego mimo kompaktowego nadwozia. Jego przestrzeń ładunkowa o kubaturze 8 m3 jest aż o 90% większa w porównaniu z już i tak konkurencyjnym pod tym względem e-NV200. Firmy użytkujące ten samochód będą mogły dostarczyć tyle samo towaru przy mniejszej liczbie kursów, co usprawni ich działalność i pozwoli zaoszczędzić czas.

Najnowszy przedstawiciel rodziny e-NV200 został zaprojektowany pod kątem wszechstronności i praktyczności. Powiększenie przedziału ładunkowego uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można przebywać w pozycji stojącej, co zwiększa komfort pracy kierowcy i obsługi przy załadunku. Furgon jest też bardzo zwrotny – promień zawracania zoptymalizowano z myślą o manewrowaniu na miejskich ulicach.

Nissan e-NV200 XL Voltia wykorzystuje również technologię sprawdzoną w zespole napędowym modelu LEAF. Nowy dostawczak jest wyposażony w akumulator o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Taki zestaw zapewnia elastyczność niezbędną przy realizacji dostaw w mieście.

Na to, że e-NV200 XL Voltia jest przyjazny dla środowiska wpływa nie tylko wydajny napęd, ale także inteligentna technologia zarządzania energią. Tryb B optymalizuje proces odzyskiwania energii z hamowania, która jest wykorzystywana do doładowywania akumulatora, a tryb ECO steruje mocą napędu pod kątem oszczędzania energii. Obie te technologie maksymalizują zasięg, pozwalając pokonać dłuższą trasę między ładowaniami.

– We wszystkich aspektach Nissan e-NV200 XL Voltia został zaprojektowany z myślą o wyzwaniach wynikających ze specyfiki eksploatacji takiego samochodu. Wydajny bezemisyjny zespół napędowy, kompaktowe nadwozie i uniwersalna przestrzeń ładunkowa pozwalają realizować dostawy na ostatnim odcinku szybciej oraz w większej zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju — powiedział Manuel Burdiel.

Warto wspomnieć, że klasyczny Nissan e-NV200 cieszy się niesłabnącą popularnością od czasu wprowadzenia go na rynek w 2014 roku. Z 42 000 wyprodukowanych dotychczas egzemplarzy prawie 10 000 sprzedano w Europie tylko w 2019 roku. W wersji XL Voltia auto będzie dostępne na wszystkich europejskich rynkach, a w Polsce zamówienia będzie można składać od czerwca. Wtedy też poznamy jego ceny.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *