Mercedes eVito Tourer trafił do sprzedaży w Polsce

W polskich salonach rozpoczęła się sprzedaż modelu eVito Tourer, czyli elektrycznej wersji vana Mercedesa. Auto przeznaczone jest do komercyjnego transportu pasażerskiego z napędem elektrycznym i może być używane np. jako hotelowy shuttle bus, duża taksówka lub pojazd na potrzeby usług przewozów współdzielonych. Podstawowa wersja eVito Tourer kosztuje w Polsce 310 990 zł.

Oczywiście z wyglądu eVito Tourer  to nic innego, jak klasyczne Vito z silnikiem spalinowym. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą 150 kW. Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym nisko, centralnie w podwoziu. Maksymalne prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się nawet poza miastem. Elektryczny van z gwiazdą na masce wyposażony został w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC (OBC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się przez złącze CCS po lewej stronie przedniego zderzaka. Umożliwia to również ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 110 kW na stacji szybkiego ładowania DC, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh umożliwia przejechanie 360 kilometrów.

Bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: 5140 milimetrów oraz w wersji ekstra długiej, która oferuje aż 5370 milimetrów. Firmy taksówkarskie, a także te oferujące usługi przejazdów współdzielonych mają do dyspozycji szeroką gamę konfiguracji miejsc. Dzięki dwóm kanapom z tyłu eVito Tourer staje się wygodnym pojazdem typu shuttle. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia, że można go wyposażyć na przykład w maksymalnie dziewięć foteli z możliwością ustawienia ich na wprost siebie.

Jednocześnie z eVito Tourerem rusza sprzedaż nowego, zasilanego akumulatorem MPV od Mercedes-Benz, czyli EQV, którego będzie można zamawiać również w wersji ekstra długiej: 5370 mm. EQV to drugi model z rodziny EQ Mercedes-Benz, który łączy bezemisyjną mobilność z przekonującymi osiągami jezdnymi, wysoką funkcjonalnością i estetyką designu. Jest przeznaczony zarówno dla rodzin dbających o środowisko, jak i amatorów sportu, którzy muszą przewieźć więcej sprzętu, lub firm użytkujących pojazdy typu shuttle. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh umożliwia przejechanie 353 kilometrów. Zachowując te same osiągi ekstra długi EQV oferuje jeszcze więcej miejsca dla pasażerów i bagażu przy maksymalnej pojemności bagażowej 1410 l.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *