Mercedes-Benz Vito i eVito Tourer po face liftingu

Od dzisiaj w polskich salonach można zamawiać zmodernizowanego Mercedesa Vito. Dzięki licznym modernizacjom, nowa wersja tego modelu jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Najważniejsze nowości to bezemisyjna odmiana eVito Tourer oraz nowa generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych z rodziny OM 654. Pojawiły się także nowe funkcje w systemie inforozrywki i systemach wspomagających, a także odświeżony design.

Od momentu premiery, Mercedes-Benz Vito, produkowany w hiszpańskim mieście Vitoria, jest uosobieniem wszechstronnego vana średniej wielkości. Od czasu wprowadzenia na rynek jesienią 2014 r. obecnej trzeciej generacji modelu, sprzedano około 530 000 jego egzemplarzy. Dzięki swojej wszechstronności Vito jest uznanym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad 70% Mercedesów Vito trafia do firm, posiadających do 5 pojazdów.

Zmieniony eVito Tourer

Wprowadzając na niektórych rynkach eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r., Mercedes-Benz Vans został pionierem bezemisyjnego transportu w środowisku miejskim. Wydajność jazdy i zasięg zaprezentowanego właśnie eVito Tourera wyznaczają nowy wymiar i spełniają wszystkie potrzeby: czy to wobec hotelowego busa, większej taksówki, czy wreszcie pojazdu do świadczenia usług przejazdów współdzielonych. Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod jego maską kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie pojazdu. Prędkości maksymalne to 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja.

Szybkie ładowanie – duży zasięg

Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 kilometrów. 1,2

Dzięki technologii eVito Tourer ładuje również akumulatory podczas jazdy. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma ogromny wpływ na poziom rekuperacji. Może na jej wydajność wpływać za pomocą manetek przy kierownicy. Szczególnie efektywny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja eVito Tourer: tryb rekuperacji DAuto. Przy poruszaniu się zgodnie z zasadą „jedź w przewidywalnym stylu i oszczędzaj” funkcja rozpoznawania znaków drogowych oraz informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym. Co więcej, trzy programy jazdy pozwalają klientowi wybrać indywidualnie i za naciśnięciem jednego przycisku pomiędzy komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Równie praktyczny jak wersje z konwencjonalnym napędem

Ponieważ akumulator znajduje się pod podłogą pojazdu przestrzeń bagażową można wykorzystać w stu procentach. W ten sposób eVito Tourer spełnia najbardziej wyśrubowane wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności, dzięki czemu nadaje się do praktycznie wszystkich zastosowań w ruchu pasażerskim. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: w wersji długiej o łącznej długości 5140 milimetrów lub w wersji ekstra długiej o długości 5370 milimetrów.

Firmy taksówkarskie korzystają z takich funkcji jak różnorodne konfiguracje miejsc. Dzięki dwóm tylnym kanapom eVito Tourer staje się komfortowym, wyjątkowo cichym i zwinnym shuttle busem, który spełnia wszystkie oczekiwania współczesnego przewozu pasażerskiego. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia zaś, że eVito Tourer może być wyposażony w maksymalnie 9 siedzeń, z możliwością ustawienia ich na wprost siebie.

Infrastruktura ładowania

Oprócz analiz i porad Mercedes-Benz Vans oferuje również rozwiązania sprzętowe do infrastruktury ładowania: w ofercie części dla klientów indywidualnych dostępny jest Wallbox Home Mercedes-Benz o kompaktowej, wysokiej jakości konstrukcji. Ładowarka ta musi być zainstalowana przez profesjonalnego elektryka – którego klient może samodzielnie wybrać – zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeszcze bardziej wszechstronna jest propozycja dla klientów posiadających więcej niż dwa pojazdy w jednym miejscu: w ramach oferty infrastruktury do ładowania dla klientów flotowych Mercedes-Benz Vans wraz z wybranymi partnerami obsługuje floty pojazdów. Zakres współpracy sięga od doradztwa i przygotowania lokalizacji, przez instalację sprzętu do ładowania, aż po konserwację i wsparcie w eksploatacji.

Mercedes PRO connect dla flot pojazdów elektrycznych

Kierowcy eVito Tourer korzystają również z rozwiązań łączności Mercedes PRO. Pakiet łączności „Zarządzanie pojazdem elektrycznym” obejmuje dwie usługi. Dzięki usłudze „Zdalne ładowanie” kierowcy mają możliwość ustawienia temperatury we wnętrzu pojazdu jeszcze przed rozpoczęciem podróży. W ten sposób, ruszając w drogę, dysponują w pełni naładowanym akumulatorem. Korzystając z aplikacji Mercedes PRO connect, kierowcy mogą zdalnie zaprogramować, kiedy chcą rozpocząć podróż, a tym samym określić, w jaki sposób należy dostosować temperaturę pojazdu przed startem. Oprócz kierowcy, wszystkie istotne informacje o poziomie naładowania akumulatora i kontroli temperatury otrzymuje również menedżer floty – dzięki narzędziu do zarządzania pojazdami. Programowanie jest możliwe bezpośrednio przez Mercedes PRO. Nie ma to wpływu na zasięg, ponieważ do ustawienia temperatury przed wyjazdem wykorzystywany jest prąd podczas ładowania.

Dla klientów flotowych w Niemczech dostępne jest opcjonalne inteligentne rozwiązanie ładowania, które obejmuje połączenie pojazdu z siecią oraz kompatybilną stacją ładowania. Usługa „Inteligentne ładowanie” Mercedes PRO umożliwia menedżerom floty uniknięcie lub przynajmniej zmniejszenie pików obciążenia i oszczędność kosztów dzięki zoptymalizowanej wydajności przyłącza elektrycznego.

Duży wybór jednostek napędowych

Paleta silników obejmuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 o pojemności 2,0 l dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4×4. Jednostka znana z oferty silników dla samochodów osobowych Mercedes-Benz została zoptymalizowana pod kątem wydajności i emisji. Nowa generacja silników była wcześniej dostępna tylko dla Vito Tourer. Klienci Vito Furgon mogą teraz wybierać spośród następujących czterech wariantów mocy:

•Vito 110 CDI o mocy 75 kW (102 KM) i momencie obrotowym 270 Nm (zużycie paliwa 6,5–6,4 l/100 km, emisja CO2 172–169 g/km)

• Vito 114 CDI o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 330 Nm (zużycie paliwa 6,6-5,8 l/100 km, emisja CO2 173-154 g/km)

• Vito 116 CDI o mocy 120 kW (163 KM) i momencie obrotowym 380 Nm (zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, emisja CO2 169-156 g/km)

• Vito 119 CDI o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 440 Nm (zużycie paliwa 6,4-5,8 l/100 km, emisja CO2 169-154 g/km)

Ponadto dla Vito Tourer i Vito Mixto z homologacją osobową, dostępny jest wariant 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm (zużycie paliwa 6,4–6,3 l/100 km, emisja CO2 168–166 g/km). W fazie przyśpieszania Vito Tourer/Mixto 124 CDI, może na krótko zapewnić dodatkowo 30 Nm momentu obrotowego (funkcja „overtorque”) – oprócz 500 Nm momentu obrotowego. Vito 124 CDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.
Co ważne, automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4×4.

Nowego Mercedesa Vito można zamawiać od dzisiaj. Ceny zaczynają się od 91 700 zł (+ VAT) za Vito Furgon, natomiast wersja eVito Tourer pojawi się w sprzedaży latem.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *