McLaren 620R – z toru wyścigowego na ulice

W warszawskim salonie McLarena, należącym do Grupy Auto Fus, zaprezentowano nowy model brytyjskiej marki – 620R. Produkcja tego 620-konnego supersportowego auta w fabryce w Woking zostanie ograniczona do limitowanej serii zaledwie 350 sztuk.

Konstrukcja McLarena 620R  została oparta na wyczynowym modelu 570S GT4, który należy do czołowych aut wyścigowych kategorii GT. Auto zbudowano na jednoczęściowym podwoziu Monocell II wykonanym z włókna węglowego. Za napęd tego cacka odpowiada  8-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3,8 l, wyposażony w podwójne turbodoładowanie o mocy 620 KM, co czyni ten model najmocniejszym spośród wszystkich McLarenów serii Sport. Auto wyróżnia się również pod względem osiągów, w tym przyspieszeniami: od 0 do 100 km/h, które wynosi zaledwie 2,9 sekundy i od 0 do 200 km/h – 8,1 sekundy oraz prędkością maksymalną 322 km/h.

W celu wzmocnienia konstrukcji nadwozia, zastosowano sztywniejsze mocowania układu napędowego. Siedmiobiegowa skrzynia SSG z technologią McLaren Inertia Push zapewnia superszybką zmianę biegów. Do tego dodano ultralekkie zawieszenie z aluminiowymi wahaczami i sztywniejszymi stabilizatorami. Regulowane zawieszenie oferuje aż 32 indywidualne ustawienia, dzięki czemu kierowca ma możliwość dopasowania charakterystyki tłumienia do własnych preferencji i umiejętności. Z kolei układ hamulcowy z ceramiczno-karbonowymi tarczami (z przodu o średnicy 390 mm z tyłu 380 mm) i zaciskami z kutego aluminium, posiada rozwiązania zastosowane wcześniej w McLarenie Senna. Standardem są także opony Pirelli P Zero Trofeo R semi slick zestawione z 19-calowymi felgami z przodu i 20-calowymi z tyłu. Pełne opony typu slick (pobawione bieżnika) do jazdy po torze dostępne są jako opcja.

Dla zapewnienia odpowiedniej stabilności i aerodynamiki, w najnowszym McLarenie zastosowano regulowane tylne skrzydło wykonane z włókna węglowego. Daje ono 185 kg dodatkowego docisku. Kolejne 65 kg zapewniają odpowiednio wyprofilowany przedni zderzak oraz maska.

W kabinie zamontowano sportowe fotele ze szkieletem z włókien węglowych wyposażone w 6-punktowe, sportowe pasy bezpieczeństwa. Z karbonu wykonano także łopatki do zmiany biegów, kierownicę i konsolę środkową. Jest też system telemetryczny McLaren Track Telemetry (MTT) z 7-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw audio firmy Bower & Wilkins. Co ciekawe, aby obniżyć ciężar pojazdu, w ofercie znalazła się bardziej hardcore’owa, standardowa wersja tego auta, pozbawiona klimatyzacji i systemu multimedialnego…

McLaren 620R jest oferowany w trzech podstawowych kolorach: Orange, Silica White i Onyx Black. Jednak więcej opcji dostępnych jest za pośrednictwem McLaren Special Operations (MSO), w tym pakiety zewnętrzne, wyścigowe oklejenie i specjalne kolory inspirowane modelem Senna GTR.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy, McLaren 570S GT4 jest modelem wyczynowym kategorii GT, który wygrał wszystkie wyścigi w których brał udział od czasu swojego debiutu w 2017 roku. W odpowiedzi na życzenia klientów, po wprowadzeniu koniecznych zmian, model ten został homologowany i tak właśnie powstał McLaren 620R, wyprodukowany z myślą o entuzjastach motorsportowych wrażeń zarówno na torze jak i poza nim.

Tekst: Tomasz Szmandra
Zdjęcia: Jolanta Stypułkowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *