Mazda CX-3 po liftingu – nowe silniki i technologie

Mazdy CX-3 nie trzeba przedstawiać. Zadebiutowała ona w 2015 roku, jako jeden z pierwszych małych crossoverów. Teraz marka postanowiła nieco odświeżyć ten model.

Mazda projektując CX-3 miała na celu zadowolenie w stu procentach człowieka. Efektem tego było ergonomiczne wnętrze, wprowadzenie Head-up Cockpit, jak też interfejsu człowiek maszyna HMI. Pojawiły się także rozwiązania łączności zapewniające bezpieczne i łatwe korzystanie ze smartfonu oraz szeroki zakres rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego.

Jednak w świeccie motoryzacji nie można się zatrzymać. Lifting wprowadził do tego modelu wiele ważnych zmian. Przede wszystkim unowocześniono jego stylistykę. Przeprojektowano grill, tylne lampy zostały zespolone i wykonane w technologii LED. Pojawiły się też nowe alufelg, jak i nowy kolor Soul Red Crystal.

Wnętrze pozbawiono wszelkich zbędnych elementów. Jest to model w myśl japońskiej zasady „upiększanie przez upraszczanie”. Dobrym tego przykładem jest konsola środkowa, która została tak zaprojektowana aby dodać nowoczesności we wnętrzu.

Nowością jest nowy silnik SKYACTIV-D o objętości skokowej 1,8 litra. Z kolei 2-litrowe SKYACTIV-G przejęły z CX-5, denka tłoków o specjalnie naciętych krawędziach oraz wtryskiwacze wysokodyspersyjne. Wszystkie trzy silniki spełniają nowe, surowe normy norm emisji EURO 6d-TEMP, włącznie z testem emisji w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego (RDE).

Wraz z liftingiem do CX-3 wprowadzono nowe systemy bezpieczeństwa. Zmodyfikowano  system A-SCBS (Advanced Smart City Brake Support), czyli zaawansowany system wspomagania hamowania w warunkach jazdy miejskiej. Udoskonalono go o zwiększoną zdolność wykrywania pieszych po zmroku. Wprowadzono też system MRCC (Mazda Radar Cruise Control) – czyli aktywny tempomat radarowy z funkcją Stop & Go.