[GENEWA 2017] KIA Stinger – spełniona obietnica

Stinger – pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe, bazujący na koncepcyjnym modelu GT, który Kia obiecała wprowadzić do produkcji seryjnej trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Skojarzenie nazwy ze znanym typem broni jest celowe – debiutując na rynku auto stanie się najmocniejszym i najszybszym modelem w ofercie koreańskiego producenta.

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexusa GS i Mercedesa CLS czy Tesla X. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze.

Pod maską znajdą się do wyboru dwa turbodoładowane silniki: 2,0-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy generuje 255 KM przy 6200 obr/min a drugi – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła.

Za wygląd Stingera odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to zasługa inżynierów, którymi dowodzi znany z BMW Albert Biermann – od roku 2014 szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia.

Kia Stinger trafi do sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie w czwartym kwartale 2017 roku.

Źródło: KIA