Honda HR-V e:HEV jeszcze w tym roku na rynku

Minimalistyczna stylistyka inspirowana stylem coupé, hybrydowy zespół napędowy e:HEV, przestronne wnętrze – to cechy nowego modelu HR-V e:HEV. Ten kompaktowy SUV stanowi kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego zelektryfikowanie oferowanej w Europie gamy modeli do 2022 roku.

Nowy HR-V e:HEV jest napędzany zespołem hybrydowym z dwoma silnikami elektrycznymi, łączącym oszczędność z dynamiką reakcji. Subkompaktowy SUV dołącza do linii modeli e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.

Nadwozie inspirowane stylistyką coupé

Kompaktowe coupé ma zwiększony o 10 mm prześwit i obniżony o 20 mm dach w porównaniu z poprzednim modelem. Atrakcyjny wygląd SUV-a zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem tego auta oraz skrócony zwis przedni. Gładkie powierzchnie samochodu, z elementami stylistycznymi wkomponowanymi w kształt nadwozia, odzwierciedlają klarowność i prostotę projektu. Przykładami są reflektory, rzucająca się w oczy osłona chłodnicy wraz z niższym wlotem powietrza, przykrytym siatką, wtapiają się płynnie w wysunięty front samochodu i przednie błotniki, nadając im bardziej wymodelowany i elegancki wygląd.

Projektanci zastosowali tutaj wyrazistą poziomą linię biegnącą wzdłuż nadwozia od reflektorów aż do tylnych świateł. Wystająca przednia część nadwozia i cofnięty słupek A tworzą długą maskę, która optycznie przesuwa przestrzeń kabiny do tyłu i jeszcze bardziej podkreśla zgrabne proporcje nadwozia typu coupé. Połączenie użyteczności i estetyki jest widoczne w prostej konstrukcji drzwi bagażnika, w których przestrzenną formę zgrabnie wkomponowano klamkę drzwi.

Aerodynamikę poprawiono bez konieczności stosowania zbędnych elementów konstrukcyjnych, które często wpływają negatywnie na stylistykę. Turbulencje pomagają zmniejszyć: kurtyna wlotu powietrza w przednim zderzaku, tylne krawędzie progów i elegancki kształt tylnych świateł, wspomagane przez tylny spojler, który redukuje zawirowania powietrza za pojazdem. Efektem zastosowania tych wszystkich elementów jest większa stabilność i oszczędność paliwa przy dużych prędkościach, bez uszczerbku dla wyglądu.

Przestronne wnętrze

W kabinie nowego HR-V każdy element został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu odczucia przestronności i rozświetlenia oraz interakcji pasażerów ze światem zewnętrznym, a także zapewnieniu komfortu i walorów praktycznych. Kabiny robi wrażenie także dzięki nowoczesnym, teksturowanym tkaninom i miękkimi w dotyku materiałami. Poczucie przestrzeni potęguje system obiegu powietrza, wykorzystujący otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Eliminuje on niedogodności tradycyjnych nawiewów, które powodowały uczucie dyskomfortu, gdy powietrze kierowane było bezpośrednio na pasażerów. Nowy system delikatnie kieruje strumień wzdłuż okien bocznych w stronę dachu, tworząc zawirowania powietrza obok i nad pasażerami. Nowe przednie fotele Hondy, z podparciami stabilizującymi ciało, korzystają ze struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to skuteczniej zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży i zwiększa komfort w codziennym użytkowaniu.

Platforma i rozplanowanie podzespołów

Chociaż ogólne wymiary pojazdu są podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje więcej miejsca na nogi i ramiona, przez co zapewnia większe poczucie przestronności i komfortu. W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu, tylne siedzenia zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co było możliwe dzięki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa i przemyślanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych. Rozplanowanie platformy pozwala również na zachowanie funkcjonalnego systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy, który oferuje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Inspirowana coupé linia dachu nie utrudnia łatwego dostępu do przestrzeni bagażowej. Osiągnięto to, oferując klientom szeroki otwór i niskie położenie krawędzi załadunkowej oraz płaską podłogę bagażnika. Powstała przestrzeń ładunkowa może z łatwością pomieścić różnorodne bagaże i ekwipunek. Przykładowo – dwa pełnowymiarowe rowery górskie (ze zdjętymi przednimi kołami) można z łatwością przewozić w pozycji pionowej. Komfort załadunku zwiększa bezdotykowe zamykanie drzwi bagażnika. Co ciekawe, funkcja zbliżeniowa „inteligentnego kluczyka” wykrywa, kiedy zwiększa się odległość kluczyka od samochodu, aby automatycznie rozpocząć sekwencję zamykania bagażnika. W HR-V znajdziemy również dodatkową przestrzeń w schowkach, w konsoli centralnej oraz w przedniej kieszeń na drobne przedmioty.

Zastosowanie opracowanej przez Hondę zasady M/M, pozwoliło wyposażyć platformę HR-V w komponenty hybrydowego układu napędowego, rozmieszczając je inteligentnie w podwoziu i komorze silnika. Dzięki temu oraz innowacyjnej, centralnej lokalizacji zbiornika paliwa, a także wkomponowaniu akumulatora w przestrzeń pod bagażnikiem, a nie pod podłogą samochodu – mimo dodatkowych komponentów e:HEV – wnętrze Hondy HR-V jest komfortowe dla czterech dorosłych osób.

Oszczędny i dynamiczny układ napędowy

Układ hybrydowy Hondy e:HEV składa się on z dwóch silników elektrycznych współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Układ napędowy korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Aby zapewnić najwyższą oszczędność, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Dynamikę podnoszą różne tryby pracy – Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

Intuicyjna łączność

Nowa Honda HR-V zapewnia sprawną komunikację podczas jazdy, pozwalając właścicielom na łatwe łączenie się i kontynuowanie codziennych zajęć. Intuicyjny w obsłudze interfejs z 9-calowym ekranem dotykowym LCD został zaprojektowany tak, aby zminimalizować rozproszenie uwagi kierowcy, a uproszczone menu, które można konfigurować, umożliwia łatwy dostęp do wygodnych funkcji i elementów sterujących. W porównaniu z poprzednimi interfejsami „człowiek-maszyna” znacznie poprawiono czas realizacji poleceń, dzięki czemu skróciły się reakcje systemu, a przełączanie między aplikacjami jest szybkie i łatwe. Prowadzący może również zdecydować, ile informacji z systemów wspomagania kierowcy ma być prezentowanych na 7-calowym wyświetlaczu TFT, aby nie rozpraszały zbytnio uwagi podczas jazdy. Interfejs korzysta ze sterowania za pomocą gestów, znany ze smartfonów.  Natomiast zdalne aktualizacje oprogramowania (Over-the-air) umożliwiają zachowanie najnowszych wersji systemów i aplikacji.

Wyższe bezpieczeństwo

Nowy HR-V został po raz pierwszy wyposażony w system Honda SENSING™ i oferuje szeroką gamę zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. Pakiet w nowym modelu HR-V zmodernizowano poprzez zastosowanie nowej, jednoobiektywowej przedniej kamery o szerszym kącie i wyższej rozdzielczości oraz szybkich układów przetwarzania obrazu, które stanowią udoskonalenie poprzedniej kombinacji kamery i czujnika radarowego. Udoskonalone pod względem funkcjonowania w warunkach nocnych zostały: system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji z pieszymi (Pedestrian Collision Mitigation Braking System) oraz system minimalizujący skutki kolizji z pojazdami (Collision Mitigation Braking System), który automatycznie uruchamia hamulce, kiedy wykryje na torze kolizyjnym przecinające drogę HR-V pojazdy, w tym rowerzystów i motocyklistów.

Nowy tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control), poprawia bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu i wyprzedzania pojazdów. Kąt skrętu układu kierowniczego i przeciążenie poprzeczne G są teraz analizowane w odniesieniu do lepszych jakościowo obrazów z kamery, co pomaga skrócić czas przyspieszania samochodu podczas manewrów. Zapewnia także bezpieczniejsze i płynniejsze przejście do wyprzedzania. Tempomat adaptacyjny umożliwia również podążanie przy niskich prędkościach za pojazdem poprzedzającym oraz kontrolę hamowania, gwarantującą utrzymanie zadanej prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia.

System monitorowania martwego pola jest obecnie dostępny we wszystkich wersjach nowego HR-V, ale wzmocniono również system monitorowania ruchu poprzecznego za samochodem, zapewniając kierowcy zarówno ostrzeżenia dźwiękowe, jak i wizualne.

System kontroli zjazdu ze wzniesienia, dostępny po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V, działa już od prędkości 3 km/h. System ten umożliwia skuteczniejszą i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o niskiej przyczepności i stromych zjazdach, zwiększając pewność prowadzenia w szerszym zakresie scenariuszy drogowych – od poruszania się po śliskich  rampach zewnętrznych parkingów, po pokonywanie górskich, zaśnieżonych dróg.

Nowa Honda HR-V e:HEV trafi do sprzedaży w Europie pod koniec roku, ale klienci już mogą zgłosić zainteresowanie jej zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy: www.formularz-hrv.honda.pl

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *