[GENEWA] BMW serii 5 Touring

Odmiana kombi nowej serii 5 została zaprojektowana z myślą o europejskich klientach. Dzięki aluminiowej konstrukcji jest o 100 kg lżejsza od poprzednika.

Nowe BMW serii 5 Touring zostało osadzone na tej samej płycie podłogowej CLAR co odmiana Limusine. Dzięki aluminiowej konstrukcji nadwozia możliwe było ograniczenie masy pojazdu o 100 kg. W standardzie auto będzie wyposażone w pneumatyczne, samopoziomujące się zawieszenie tylnej osi.

Odmiana Touring czyli kombi dysponuje bagażnikiem o objętości 570 litrów przy rozłożonych oparciach drugiego rzędu siedzeń. Po ich złożeniu (dzielone w proporcji 40:20:20) do dyspozycji jest już 1700 litrów objętości. Poza tym auto może być opcjonalnie wyposażone w automatycznie unoszoną i zamykaną klapę bagażnika oraz otwieraną tylną szybę. ładowność nowego kombiaka wynosi 730 kg.

W pierwszej kolejności BMW serii 5 Touring będzie oferowane w odmianach benzynowych: 530i (252 KM) oraz 540i xDrive (340 KM) oraz wysokoprężnych: 520d (190 KM) oraz 530d (265 KM). w przypadku ostatniej odmiany napęd na cztery koła xDrive będzie dostępny w opcji.

Pod względem wyposażenia wersja kombi przejmie to co posiada sedan. Będzie to na pewno system multimedialny z ekranem o rozmiarze 10,25 cala i reakcją na gesty, wyświetlacz HUD, adaptacyjny tempomat z opcją jazdy w korkach czy kamery rozpoznające przechodniów.