Flotowy bestseller odmłodzony – Skoda Octavia III po liftingu oficjalnie, znamy ceny

Akademia Sztuk Pięknych, Wiedeń. Czeska marka Skoda zaprezentowała w stolicy Austrii odmłodzoną wersję jednego ze swoich bestsellerów. Trzecia generacja modelu Octavia doczekała się właśnie faceliftingu.

Podczas trwającej dwadzieścia minut prezentacji Prezes Zarządu marki Skoda, Berhnard Maier oraz szef Działu Designu, Jozef Kabaň zaprezentowali udoskonalone wydania modeli Octavia Combi oraz Octavia RS przed ich premierą na Targach Samochodowych w Wiedniu.

W kwestii nowej stylistyki zmiany widać przede wszystkim z przodu. Octavia po liftingu posiada teraz szerszy grill i dodatkowe reflektory po jego bokach. Przemodelowany zderzak wersji RS mieści jeszcze szersze wloty powietrza pokryte kratownicą o strukturze plastra miodu. Przednie reflektory opcjonalnie mieszczą światła adaptacyjne wykonane w pełni w technologii LED. Tylne lampy w kształcie litery C, także wykonane zostały w pełni z diod LED. Nowa Skoda Octavia przybrała parę milimetrów na długości, a rozstaw tylnych kół zwiększył się o 30 mm.

We wnętrzu spodziewać się można nowych pakietów wyposażenia i lepszej jakości materiałów. W panelach drzwi Octavii pojawiły się dodatkowe listwy oświetlenia, które w kabinie mają zadbać o odpowiedni nastrój z pomocą palety dziesięciu barw do wyboru. Producent dodał też dwa gniazda USB dla osób siedzących z tyłu, składane stoliki w oparciach przednich siedzeń, wyjmowaną latarkę LED, podgrzewaną kierownicę i spersonalizowane kluczyki.

Topowy system nawigacyjny o nazwie Columbus wyposażony jest w ekran o przekątnej 9,2 cala oraz moduł LTE dla superszybkiego przesyłu danych, wykorzystywanego także jako hotspot wi-fi dla pasażerów. Wybrane smartfony mogą być ładowane indukcyjnie poprzez Phonebox.

Skoda Connect to zupełnie nowe rozwiązanie oferujące mobilne usługi online zapewniające zaawansowany poziom informacji i rozrywki oraz wsparcie dla kierującego pojazdem. Dodatkowe usługi online dostępne są w aplikacji przeznaczonej na smartfony.

Wśród systemów bezpieczeństwa warto wyróżnić takie jak: asystent jazdy z przyczepą, funkcja ochrony pieszych, czujniki ruchu w martwym polu i ruchu za samochodem oraz aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu Crew Protect Assist, działająca razem z kontrolą odstępu Front Assist oraz systemem awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

Dla nowej wersji modelu przygotowano paletę czterech jednostek benzynowych TSI, czterech wysokoprężnych TDI oraz wersji G-TEC fabrycznie przystosowanej do napędu na gaz CNG o rozpiętości mocy od 85 do 184 KM. Wszystkie wersje napędowe (poza podstawowymi jednostkami TSI i TDI) dostępne są z nową, siedmiobiegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DSG. Jako opcja występuje także zawieszenie adaptacyjne DCC o zmiennej charakterystyce pracy – od komfortowej po sportową. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Na samym szczycie gamy Octavii stoi model RS dostępny w dwóch wariantach nadwozia. Moc maksymalna występującej w niej jednostki 2.0 TSI została wzmocniona o 10 KM do 230 KM, dzięki czemu model przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i zyskuje oficjalne miano najmocniejszej i najszybszej seryjnej Octavii w historii marki.

Wariant wysokoprężny napędzany silnikiem TDI przoduje w zakresie wydajności: średnio zużywa zaledwie 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Sportowe zawieszenie obniża prześwit o 15 mm, a rozstaw kół z tyłu poszerzono o 30 mm wobec poprzednika. System stabilizacji toru jazdy ESC wraz z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ oraz dostępny jako opcja tryb wyboru trybu jazdy Performance Mode Select wraz z funkcją generatora dźwięku.

Podstawowa wersja Active z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM wyceniono na 66 670 złotych. Model z trzycylindrową jednostką TSI pod maską kosztuje od 72 450 zł. W ofercie silników benzynowych są również motory 1.4 TSI (150 KM) oraz 1.8 TSI (180 KM). Obydwa warianty są dostępne kolejno od 77 180 i 88 710 złotych.

Ceny Octavii napędzanej jednostką wysokoprężną TDI startują od 79 190 zł, za wariant o pojemności 1.6 l. i mocy 90 KM. Mocniejsza wersja tej jednostki (115 KM) kosztuje od 83 980 zł. Za wersję napędzaną 150-konnym agregatem 2.0 TDI zapłacimy od 95 840 zł. Topowe 2.0 TDI 184 KM 4×4 DSG kosztuje od 113 290 zł.

Cenny Octavii Combi rozpoczynają się od kwoty 70 620 zł. Czeskiego reprezentanta segmentu C można także nabyć w ofercie abonamentowej od 657 zł miesięcznie w ramach Kredytu Niskich Rat lub Leasingu Niskich Rat.

Dossier modelu Skoda Octavia

Octavia to najlepiej sprzedający się model w historii marki Skoda. Od momentu debiutu w 1996 roku po dziś dzień czeska marka dostarczyła klientom ponad pięć milionów egzemplarzy tego modelu. W minionym roku na całym świecie sprzedano 436 300 sztuk trzeciej generacji, co odpowiada ponad 38 procentom całkowitej produkcji marki. W Europie model ten wybrało w 2016 roku 255 100 osób.

W Polsce model czeskiej marki niezmiennie pozostaje na pozycji lidera motoryzacyjnego. W 2016 roku została dostarczona do 16 966 klientów, co stanowi wzrost o 19,5 procent wobec wyniku z roku 2015.

Źródło: Skoda
oprac. (MF/jab)