Elektryczne Audi A6 od 2023 roku

Podczas targów Auto China w Szanghaju Audi zaprezentowało koncepcyjny model A6 e-tron. Choć niektórych może zmylić oznaczenie A6 (znane z modelu spalinowego), to wersja e-tron jest pojazdem całkowicie elektrycznym. W sprzedaży ma być także dostępna odmiana A6 e-tron quattro.

Audi zapowiada, że ​​wersja seryjna ma zostać zaprezentowana pod koniec 2022 r., natomiast sprzedaż ma ruszyć w 2023 r. Wcześniej prototyp tego auta pojawiał się w mediach z oznaczeniem E6, było to jednak oznakowanie wyłącznie robocze. Teraz niemiecki producent samochodów oficjalnie zapowiedział wprowadzenie na rynek samochodu elektrycznego Audi A6 e-tron.

Choć firma przedstawiła auto w Szanghaju jako koncepcyjne, to Philip Römers, odpowiedzialny za nadwozia Audi, zaznaczył, że w niemal 95 procentach tak będzie wyglądała konstrukcja, która trafi do produkcji seryjnej. Jednak dotyczy to tylko wyglądu zewnętrznego, za który odpowiada właśnie Römers. Model pokazany w Szanghaju nie posiadał jeszcze wykończonego wnętrza i nie posiadał nawet klamek. Producent zapowiedział jednak, że kabina zostanie zaprezentowana jeszcze przed oficjalną premierą w 2022 r.

Audi 6 e-tron to sedan o długości 4,96 m, który charakteryzuje się bardzo długą szklaną szybą (rozstaw osi: 2,95 m), dzięki czemu elektryczny model bardziej przypomina wersję Sportback niż klasyczną limuzynę. Przednia maska ​z przodu ozdobiona jest tzw. „zamkniętą kratką”, którą można już zobaczyć w innych elektrycznych Audi. Nowością są niezwykle wąskie reflektory LED. Podobnie jak w Audi Q8, główne reflektory LED są ukryte w czarnym panelu pod światłami do jazdy dziennej i stają się widoczne dopiero po ich włączeniu. Podobnie jak w przypadku niedawno zaprezentowanego Q4 e-tron, w A6 e-tron mają być dostępne dedykowane światła do jazdy dziennej.

Warto zwrócić uwagę, że w przypadku nadwozia skupiono się nie tylko na designie, ale także na aerodynamice. Audi podaje współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,22, który jest wyższy niż wartość dla serii Mercedes EQS wynosząca 0,20. W przeciwieństwie do Mercedesa, Audi zastosowało inną koncepcję lusterek zewnętrznych z kamerą.

Na razie nie podano jeszcze zbyt wielu danych technicznych, ale projektant Johannes Arneth zdradził kilka szczegółów: – Bateria będzie miała około 100 kWh, ale dostępna także mniejsza bateria. Zasięg topowego modelu ma wynosić ponad 700 km, a 800-woltowy układ ma umożliwiać ładowanie z mocą do 270 kW. To pozwoli na naładowanie auta do zasięgu 300 kilometrów w ciągu 10 min. Ładowanie od 5 do 80 proc. powinno zająć mniej niż 25 min.
W przeciwieństwie do A6 z silnikiem spalinowym, napęd na tylne koła będzie standardem, ale pojawią się również modele z napędem na wszystkie koła (A6 e-tron quattro).

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *